0

دختر 26 ساله کلاهبردار شبکه‌های اجتماعی به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری دختر 26 ساله که با انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن و برقراری رابطه نامشروع اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد ابوطالبی گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا کانالی در شبکه‌های اجتماعی شناسایی شد که مدیر کانال اقدام به انتشار تصاویر و فیلم مستهجن نموده و از این طریق خود را به عنوان زنی بدکاره جهت برقراری ارتباط نامشروع با کاربران معرفی نموده و مبالغی را دریافت و پس از آن کاربر مورد نظر را مسدود کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری به مبالغ مختلف نموده است‌.

وی با بیان اینکه پرونده در دستور کار کارشناسان دایره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس جهت شناسایی گرداننده یا گردانندگان این کانال قرار گرفت، افزود: در پی اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی مدیر کانال که دختری 26 بود شدند در این راستا متهم  با دستور مقام  قضایی شناسایی و دستگیر گردید و ادله دیجیتال متهم نیز کشف و برای بررسی بیشتر به پلیس فتا دلالت  داده شد.

سرگرد ابوطالبی گفت: در راستای تحقیقات و بازجویی از متهم وی در ابتدا به بزه خود اعتراف نموده و اعلام داشت با  این شیوه کلاهبرداری در فضای مجازی آشنا شده بودم و اقدام به انتشار عکس‌های مبتذل و مستهجن برای به دام  انداختن افراد نمودم تا مقدمات کلاهبرداری را فراهم نمایم و از این طریق به هدف خود که کسب درآمد بود می‌رسیدم .

رییس پلیس فتای استان یزد به کاربران شبکه‌های اجتماعی تذکر داد‌: بر‌اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر و توزیع کند، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!