0

شبکه‌های اجتماعی عامل ایجاد بی‌اعتمادی در خانواده‌هاست

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی خبر داد و گفت: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ سید‌علی میر‌احمدی در تشریح این خبر بیان کرد: پرونده‌ای با موضوع مزاحمت اینترنتی  به این پلیس واصل که رسیدگی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گفته این کارشناس انتظامی و برابر اظهارات و مستندات ارائه شده توسط شاکیه مشخص شد  شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام رسان مبتنی بر تلفن همراه اقدام به ایجاد مزاحمت نموده که این امر اختلافات خانوادگی و روانی را برای ایشان در پی داشته است.

وی افزود: طی اقدامات فنی انجام گرفته متهم شخصی به هویت معلوم 35 ساله شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید در ادامه بررسی پرونده مشخص شد متهم همسر شاکیه بوده و به واسطه استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد حس بی‌اعتمادی بین آنها گردیده است.

سرهنگ میر‌احمدی یکی از علل و عوامل حال حاضر برهم خوردن پیوند زناشویی و بروز معضل طلاق را، شک و بدبینی زوجین به یکدیگر دانست و بیان کرد: چندی است که اپلیکیشن‌های ارتباطی تلفن همراه شبکه‌های اجتماعی و… پا به زندگی ایرانی‌ها گذاشته‌اند در نتیجه روز بروز شاهد فاصله گرفتن یا شکاف دیجیتالی، سردی، سوءظن و… هستیم و کانون خانواده را در معرض فروپاشی قرار داده و بخشی از افزایش آمار طلاق به این مسئله باز می‌گردد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در توصیه به خانواده‌ها گفت: فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید محدود و بر اساس برنامه باشد، تا شاهد مشکلاتی این چنینی نباشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!