0

سوء استفاده سارق گوشی از تصاویر خصوصی افراد

رئیس پلیس فتای استان مازندران گفت: شخصی که با سرقت گوشی افراد اقدام به انتشار تصاویر خصوصی آنها در شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از اطلاعات موجود در گوشی می‌نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد‌: در پی شکایت زنی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار نمود؛ حدود دو ماه قبل گوشی تلفن همراه بنده در یک درگیری به سرقت رفته است‌ و مدتی است که متوجه شدم شخص ناشناسی با یکی از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی نصب شده روی گوشی مفقودی بنده در حال فعالیت می‌باشد و اقدام به ارسال پیام و سوء‌استفاده از تصاویر شخصی بنده و انتشار آنها در فضای مجازی نموده است که این امر موجب سلب آسایش بنده و خانواده‌ام شده است لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

وی افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و طی تحقیقات اولیه صورت گرفته بر روی صفحه شبکه اجتماعی شاکیه و با بررسی های فنی و اطلاعاتی به عمل آمده متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان طی هماهنگی با مرجع محترم قضائی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای و همچنین تلفن همراه مسروقه توسط وی را جمع آوری و به مقر این پلیس انتقال دادند. متهم پس از حضور در این پلیس و مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار نموده و اظهار کرد؛ گوشی همراه شاکیه را در ازدحامی که بر اثر یک درگیری رخ داده بود سرقت نمودم و در ادامه پس از بازگشایی گوشی، اقدام به سوء استفاده از اکانت شبکه اجتماعی شاکیه نمودم.

وی گفت: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌های همراه و یا رایانه‌های که متصل به اینترنت هستند ذخیره نکنید، به کاربران توصیه کرد: با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات آن گردید.

وی ادامه داد: مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود بوده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!