0

راهکارهای برون رفت از تهدیدات فضای مجازی تولید محتوای بومی و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کردستان راهکار برون رفت از تهدیدات در فضای مجازی را، تولید محتواهای ایرانی اسلامی فاخر و استفاده از پیام رسان‌های بومی دانست.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ ‌فرامرز شاکری‌ در هشتاد و پنجمین جلسه شورا فرهنگ عمومی استان که با موضوع فرصت‌ها، تهدیدات و راهکارهای برون رفت از تهدیدات فضای مجازی برگزار شد، گفت: تولید محتواهای ایرانی اسلامی فاخر و  استفاده از پیام رسان‌های بومی،‌ یکی از راهکارهای‌ برون رفت از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی است.

وی افزود: فضای مجازی، همانند هر مقوله‌‌ دیگری که در عالم حقیقی وجود دارد، باید از منظر تهدید و فرصت، در کنار هم دیده شود.

سرهنگ شاکری به شناخت صحیح و گستردگی مسائل در فضای مجازی پرداخت و عنوان کرد: فضای مجازی، سکه‌ای است که باید دو روی آن را با هم دید. لذا باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن، استفاده‌ صحیح و در عین حال حداکثری از این پدیده‌ در دنیای مدرن، مستلزم شناخت و آسیب شناسی آن است زیرا این فضا بستری را برای ورود مجرمان باز نموده که تعرض به حقوق فردی و عمومی، ارتکاب تخلفات مالی، اخلاقی، ‌اوج گرفته و هر روزه شاهد وقوع شکل جدیدی از جرائم می‌باشیم.

این مقام انتظامی در بخشی از سخنان خود به جنگ نرم دشمنان از طریق فضای سایبری اشاره و تاکید کرد: امروزه با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی خیلی از کشور‌ها، نفوذ و سلطه از راه لشکرکشی نظامی به آسانی امکان‌پذیر نیست لذا ابر‌قدرت‌ها برای نیل به اهداف شوم و پلید خود و شکستن قید و بند‌ها با رواج و تبلیغات فرهنگی غربی تلاش‌ می‌کنند و همین امر باعث شده که ما امروزه با واژهای چون تهاجم فرهنگی و جنگ نرم آشنا شویم.

شاکری در ادامه با بیان این‌که سهم استان در بحث جرایم سایبری در مقایسه با کل کشور یک و نیم درصد می‌باشد، تصریح‌کرد: با توجه به افزایش حجم چشمگیر کاربران و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و از طرفی به دلیل عدم آگاهی از آسیب‌پذیری‌های مرتبط با رایانه، موبایل و شبکه اجتماعی متاسفانه شاهد رشد 107 درصد جرایم سایبری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان کردستان در خاتمه تعامل دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای نهادینه ساختن فرهنگ استفاده از فضای سایبری، آگاهی از فرصت‌ها و تهدیدات این فضا را امری ضروری دانست و خاطر نشان‌کرد: هرچقدر زیر ساخت‌ها در این حوزه قوی‌تر از گذشته شود و تولید محتواهای ایرانی اسلامی، استفاده از پیام رسان‌های بومی افزایش و ارتقاء پیدا کند راه برون رفت از تهدیدات فضای مجازی بیشتر خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!