0

تعریف رویکرد جدید در دفاع سایبری / ضرورت بومی سازی محصولات امنیتی

دسته بندی ها : پدافند سایبری, دفاع سایبری 28 شهریور 1395 مدیر سایبرلا 741 بازدید

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به سرعت فزآینده توسعه فناوریهای اطلاعاتی، برای دفاع سایبری کشور، نیازمند تعریف رویکردهای جدید هستیم و باید به سمت بومی سازی محصولات امنیت حرکت کنیم.

مهر: سردار غلامرضا جلالی در همایش « دفاع از عمارت شیشه‌ای: توسعه امنیت فضای سایبری سازمانها» با تاکید براینکه امنیت بر بستر بومی‌سازی میسر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به سرعت فزاینده توسعه فناوری اطلاعات و فضای سایبری، نگاه ما به جنگ در آینده، تلفیقی از جنگ نظامی و سایبری است. همین امروز هم اگر جنگی در دنیا روی دهد بدون شک بخشی از آن جنگ سایبری است. کمااینکه در حملات روسیه به اوکراین و گرجستان شاهد این پدیده بودیم.

وی گفت: ما به رویکردهای جدیدی برای دفاع سایبری در کشور نیاز داریم چرا که کارشناسان جهان بر این اعتقادند که هکرها به‌راحتی از پروتکل‌های امنیتی موجود عبور می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: ما باید در این راستا، ادبیات جدیدی تولید کنیم که پاسخگوی نیازهای کشور ما باشد و برای این کار نباید منتظر آمریکا و یا هیچ کشور پیشرفته‌ای باشیم.

وی ادامه داد: بومی‌سازی در بخش امنیت فضای سایبر بیش از ۸۰ درصد الزامی است و نبود آن امنیت و دفاع سایبری را بی‌مفهوم خواهد کرد.

در این زمینه محمدحسن انتظاری، عضو شورای عالی فضای مجازی و معاون نوآوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی نیز در این همایش، اظهار داشت: رمزگذاری، یکی از بخش‌های مهم حوزه فناوری است.

وی گفت: در کشورهایی مثل آمریکا به مدیریت اینترنت اهمیت فراوانی می‌دهند تا جایی‌که یکی از مدیران ارشد امنیتی در آمریکا در جایی بیان کرده بود که ما حاضر به مذاکره و تبادل اطلاعات در همه زمینه‌های حوزه اینترنت اعم از نوشتن مقررات امنیتی و مدیریتی هستیم، اما در مدیریت اینترنت هرگز کوتاه نمی‌آییم و کسی را در این مورد با خود شریک نمی‌کنیم.

انتظاری با بیان اینکه اکنون مهم‌ترین بخش حاکمیت اینترنت، امنیت آن است و حاکمیت به امنیت وابستگی دارد، به تلاش‌هایی که در کشور در این زمینه صورت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما در کشورمان مدیران پای کار و شرکت‌های توانمندی داریم که بسیار کارا و مفید در عرصه فناوری اطلاعات کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!