0

ذخیره کردن اطلاعات مهم و خصوصی در گوشی‌های تلفن خطرناک است

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در رابطه با سوء‌استفاده افراد سودجو از اطلاعات خصوصی موجود در گوشی‌های هوشمند شهروندان، هشدار داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌اصغر باقریان‌ گفت: ذخیره سازی اطلاعات شخصی، کاری و محرمانه، عکس، فیلم و کلیپ‌های خصوصی و خانوادگی در گوشی‌های همراه به توجه به احتمال سرقت آنها خطرناک است.

وی افزود: بهترین محل برای نگهداری این اطلاعات حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال است که باید این حافظه جانبی نیز در محل امنی و به دور از دسترس دیگران باشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شاهد تشکیل پرونده اخاذی و سوء‌استفاده از اطلاعات به سرقت رفته در گوشی‌های تلفن همراه هستیم، گفت: عکس و فیلم‌های خصوصی خود را به هیچ عنوان در گوشی‌های تلفن همراه ذخیره نکنید، ضمن آنکه نباید تلفن همراه را در اختیار دیگران، حتی دوستان و اقوام خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از قفل صفحه ‌نمایش و رمزنگاری ابتدایی‌ترین کاری است که می‌توانید برای تامین امنیت گوشی استفاده کنید، افزود: با نصب اپلیکیشن‌های محافظ حتی می‌توان فایل‌های ذخیره شده داخل حافظه گوشی را نیز رمز گذاری نمود و مانع دسترسی دیگران به این اطلاعات شد.

این مقام انتظامی فعال‌سازی امکان ردیابی تلفن همراه مفقود شده را ضروری خواند و گفت: فعال کردن قسمت پاک‌‌سازی از راه دور گوشی‌های هوشمند مانع از دسترسی افراد سودجو به اطلاعات شخصی و محرمانه شما می‌شود.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در پایان از کاربران خواست تا با رعایت توصیه‌های ذکر شده، اجازه سوء‌استفاده را از بزهکاران صلب و در صورت بروز هرگونه مشکلی در این باره، با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!