0

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم 27 ساله

رییس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم 27 ساله گیلانی در یکی از شبکه‌های پیام رسان موبایلی، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت‌: در پی ارجاع  یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم  27  ساله‌ای‌، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در یکی از شبکه‌های پیام رسان موبایلی،  موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود‌: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی‌، عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم 27 ساله گیلانی، که مردی 29 ساله اهل و ساکن رشت بود‌، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد  .

سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، تصریح کرد: طبق ماده 17 فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی از شهروندان خواست، در انتخاب پیام‌رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه‌ و استفاده از خدمات آن‌ها‌، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی‌ را جدی بگیرند‌، در ارتباط‌، انتشار و اشتراک تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند‌، در انتخاب گزینه‌های ایرانی شک نکنند‌.

رییس پلیس فتا استان گیلان ادامه داد: امروزه جایگزین‌های خوبی برای انواع رسانه‌های اجتماعی توسط جوانان خوش فکر کشورمان طراحی و اجرا شده که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می‌کند و هم خیال کاربران از امنیت و سلامت اخلاقی این شبکه‌ها راحت‌تر است‌.

سرهنگ محمدخانی در پایان تاکید کرد: برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!