0

درخواست وزیر بهداشت از دستگاه قضا برای برخورد جدی با قاچاقچیان دارو

دسته بندی ها : جرایم کیفری 1 مهر 1394 مدیر سایبرلا 809 بازدید

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برخورد دستگاه قضا با قاچاقچیان دارو باید بازدارنده باشد، گفت: در شبکه توزیع ما، هیچ داروی قاچاقی وجود ندارد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد قاچاق دارو اظهار داشت:‌ وزارت بهداشت مسئول برخورد با قاچاقچیان دارو نیست بلکه وظیفه مبارزه با قاچاق برعهده سازمانی است که در همه زمینه‌های قاچاق از جمله بحث دارو باید پاسخگو باشد.

وی افزود: البته ما برنامه‌هایی را داریم که مردم در زمان دریافت دارو از اصالت، تاریخ تولید، زمان اعتبار و قیمت آن مطمئن باشند و از این طریق بتوانند داروی قاچاق را از غیر قاچاق تشخیص دهند.

وزیر بهداشت گفت: این که ما بتوانیم مبادی ورودی قاچاق که بعضا شناخته شده است، ببندیم یا با متخلفین برخورد کنیم وظیفه ما نبوده و این کار بر عهده دستگاه انتظامی و قضایی است که انتظار می‌رود مثل بقیه مواردی که با قاچاق برخورد می‌شود در این حوزه نیز اقدامات لازم انجام گیرد و حتی برخوردها شدیدتر باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه قاچاق دارو می‌تواند حوادث ناگواری را در کشور رقم بزند، بیان داشت:‌ موضوع  قاچاق دارو با جان مردم سر و کار دارد؛ بنابر این به نظر می‌رسد جدیت بیشتری در مبارزه با قاچاق دارو لازم است و این در واقع درخواست وزارت بهداشت از دستگاه‌های قضایی و انتظامی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در شبکه توزیع ما هیچ داروی قاچاقی وجود ندارد، گفت: برخورد دستگاه قضا با قاچاقچیان دارو باید بازدارنده باشد، قاچاق دارو یک جرم معمولی نیست بلکه خیانت بوده و اگر کسی چنین جرمی را مرتکب شود و با پول بتواند آن را حل کند، دستگاه قضایی باید جدیت لازم در برخورد با چنین مواردی را داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر خلاء قانونی در مبارزه با قاچاق دارو وجود دارد، دستگاه قضایی باید لوایحی لازم را پیشنهاد کند، تصریح کرد: باید متناسب جرم با مجرم برخورد شود همچنین توجه داشت که برخورد متناسب نیز از بروز موارد مشابه در جرم پیشگیری می‌کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!