0

"خود کنترلی" در عرصه فضای مجازی اهمیت بسزایی دارد

دسته بندی ها : سواد رسانه ای, سواد فضای مجازی 2 دی 1395 مدیر سایبرلا 857 بازدید

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در نشست تخصصی “دانشجو و فضای مجازی” در سازمان جهاد دانشگاهی گفت: در بحث فضای مجازی باید مشخص کنیم که تئوری تهدید را قبول داریم یا نه؟ واقعیت این است که فضای مجازی هم یک تهدید و هم یک فرصت است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در  نشست تخصصی “دانشجو و فضای مجازی” در جمع مدیران و مسئولان استانی، اساتید و دانشجویان در سازمان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سیاست پلیس، سیاست اجتماع محور است، گفت: متاسفانه در موضوع فضای مجازی، پلیس، تنها نهادی است که بار همه را به دوش می‌کشد، اگر تهدید فضای مجازی را قبول داریم باید همه ارگان‌ها و نهادها با هم بسیج باشند.

این مقام انتظامی افزود: در دنیای کنونی با یک سری واقعیت‌های ناملموس طرف هستیم، آسیب‌های اجتماعی که شبکه‌های مجازی ایجاد کرده تامل برانگیز است.

وی در ادامه تصریح‌کرد: امروزه کلاهبرداران با سوء‌استفاده از ناآگاهی و سادگی افراد از فضای مجازی به راحتی کاربران را فریب داده و از آنها سوء استفاده می‌کنند و موضوعاتی چون بحث باج‌افزارها، بحث سیستم عامل اندروید، اینترنت اشیا و ارائه سرویس‌های ابری در دنیای کنونی اهمیت بسزایی دارند.

وی “خودکنترلی” را عامل بازدارنده در وقوع سوءاستفاده‌های مجازی دانست و گفت: امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و افراد ناباب از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با سوء‌استفاده از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می‌شوند که می‌تواند جنبه‌های مختلف این افراد قربانی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و پلیس فتا خبر داد و افزود: پلیس فتا در نظر دارد از تمامی اندیشمندان و صاحب‌نظران جهت ارتقای دانش علمی بهره کافی ببرد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نداشتن اطلاعات کافی و واقف نبودن به قوانین جرائم رایانه‌ای یکی از دلایلی است که برخی از افراد به دلیل آن قربانی می‌شوند و برخی نیز اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند لذا ضرورت دارد افراد اگر اطلاعات کافی و درستی از این فضا ندارند وارد این حوزه نشوند چرا که برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیر قابل جبران بوده و برای همیشه برای فرد باقی خواهد ماند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!