0

خواسته نامشروع به واسطه به دست آوردن تصاویر شخصی

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که  اقدام به ایجاد مزاحمت‌ و تهدید شهروند گرگانی در شبکه‌های اجتماعی نموده بود خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سروان صاحبکاران با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی متضمن به خواسته مقام قضایی، خانمی به هویت معلوم به عنوان شاکی اذعان داشت فردی ناشناس با به دست آوردن تصاویر شخصی اقدام به راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده و ضمن تهدید‌، خواستار تمکین به خواسته نامشروع وی را داشته است‌. لذا با عنایت به این موضوع مراتب به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت‌.

وی افزود: در ابتدای امر طی بررسی‌های صورت گرفته محرز گردید فردی که اقدام به این کار نموده با اطمینان از عدم شناسایی خود به علت استفاده از مشخصات جعلی‌ بر فعالیت مجرمانه خود اصرار می‌ورزد‌.

مسئول پلیس فتا گلستان ادامه داد: در ادامه با به کارگیری روش‌های خاص پلیسی و رد زنی‌های اطلاعاتی و پیگیری‌های فنی محرز گردید مدیریت صفحه مطروحه توسط دو فرد جوان ساکن در یکی از استان‌های هم‌جوار صورت می‌پذیرد، لذا طی هماهنگی با دادیار محترم شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب گرگان به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای استان‌، نامبردگان طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمین که در ابتدای امر منکر هر‌گونه بزه انتسابی بودند در نهایت در مواجهه با ادله و مدارک غیر قابل انکار نهایتا لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی عنوان داشتند، با سوء‌استفاده از غفلت شاکیه تصاویر شخصی وی را به دست آورده و با اهداف شوم اقدام به تهدید وی نمودند. در پایان پرونده به جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال گردید.

سروان صاحبکاران به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتی‌که شخصی‌ برای آنها مزاحمت ایجاد می‌نماید ‌موضوع را به مراجع قضایی و پلیس گزارش نمایند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست  تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!