0

خصومت در فضای فیزیکی به فضای سایبری رسید!

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری عامل انتشار مطالب موهوم و کذب بر علیه شهروند کاشمری در فضای سایبری خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ باقری در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: صاحب آشپزخانه‌ای جهت ارجاع شکوائیه خود از مرجع قضایی به پلیس فتا شهرستان کاشمر مراجعه نمود.

وی افزود: شاکی دراظهارات اولیه خود بیان کرد “فرد یا افرادی ناشناس با انتشار مطالبی کذب نسبت به تهیه و نرخ غذا موج منفی نسبت به رستوران و آشپزخانه بنده در فضای سایبری و یکی از شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته که ناروا بوده ، حتی نرخ قیمت منتشر یافته نیز با نرخ واقعی آن فاصله زیادی داشته و مشخصا فردی که این مطالب را منتشر نموده قصد تخریب عملکرد و بدنامی رستوران را داشته است” که متقاضی شناسایی و پیگیرد قانونی نسبت به شناسایی عامل انتشار این محتوی در فضای سایبری بود.

سرهنگ باقری در ادامه روند پیگیری پرونده افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان کاشمر با پی‌گیری‌های لازم ضمن تایید و صحت مطالب اظهار شده از سوی شاکی در شبکه اجتماعی و مستند‌سازی انجام شده از پرونده‌، اقدام لازم جهت شناسایی مجرم را آغاز و پس از بررسی‌های فنی لازم توانستند هویت متهم اصلی که عامل انتشار مطالب کذب بوده را به دست آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر ادامه داد: متهم که پسر جوانی بود پس از مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و با ندامت و پشیمانی از عملکرد خود در فضای سایبری و استفاده ناصحیح از شبکه اجتماعی موصوف، انگیزه خود را از انتشار این مطالب خصومت و اختلاف قبلی پدرش با صاحب رستوران را ذکر کرد.

سرهنگ باقری گفت: متهم در ادامه اعتراف خود بیان نمود دائماً پدرم عامل عدم پیشرفت خود در زندگی را اختلاف ملکی که در گذشته با صاحب رستوران داشته ذکر می‌کرد و من نیز احساساتم قلیان کرد و به خیال خودم به این روش انتقام پدرم را از وی گرفتم.

وی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده خود جهت تعیین تکلیف به دادسرا اعزام شد، افزود: کاربران محترم فضای سایبری در نظر داشته باشند فضای سایبری مکان مناسبی برای تسویه حساب شخصی نیست زیرا همانند فضای واقعی هرگونه نشر اکاذیب بر علیه فرد یا افراد مشمول مجازات بوده و در قانون کیفری جرایم رایانه ای برای مرتکب آن علاوه بر جریمه نقدی، مجازات حبس را در نظر گرفته‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!