0

عامل جعل هویت در شبکه اجتماعی و کلاهبرداری 200 میلیون ریالی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای شهرستان ملارد از دستگیری عامل جعل هویت محافظ سردار سلیمانی خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سروان ذبیح اله قاسمی بیان کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی ازسوی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان ملارد مبنی بر کلاهبرداری با ترفند جعل عنوان؛ اظهارات شاکیه اخذ و طی بررسی‌های تکمیلی مشخص گردید یکی از دوستان خانوادگی شاکی خود را با ترفندهای متقلبانه به شاکیه نزدیک کرده و با ایجاد هویت‌های جعلی در شبکه اجتماعی خود را فردی دارای نفوذ در یکی از یگان‌های نظامی معرفی می‌نماید و ضمن نقش آفرینی مجازی، در فضای واقعی نیز بالغ بر 200 میلیون ریال از شاکی اخذ کرده است.

وی در ادامه گفت: نامبرده در ایجاد هویت‌های مجهول با استفاده از پروفایل‌های افراد مذکر فعال در تلگرام به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده خود را یکی از سرشناسان نظامی معرفی کرده و حدودا 7 ماه با ایجاد یک چت روم فریب کارانه و البته عاشقانه برای شاکی در نقش یک خواستگار ایفای نقش نموده و در این میان به ترفند‌های مختلف از وی دریافت وجه کرده است .

سروان قاسمی گفت: با بکارگیری روش‌های علمی و فنی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع محترم قضایی دستگیر شد و با قرار 700 میلیون ریالی به زندان زنان ورامین تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا شهرستان ملارد اعلام کرد: نظر به اینکه فضای مجازی قابلیت تعریف هویت مجازی را دارد باید هوشیارانه عمل کرد و همواره پس از بررسی هویت واقعی ایجاد ارتباط صورت پذیرد. ناگفته پیداست که اگر آموزش‌های دینی و اخلاقی در چت با نامحرم رعایت شود اسیر اینگونه دام‌ها نخواهیم شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!