0

جزییات ۴ قرارداد اقتصادی ایران و اروپا

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 مرداد 1394 مدیر سایبرلا 843 بازدید

اولین هیاتی که پس از توافق هسته‌ای به ایران سفر کرد هیات آلمانی بود. در طی سفر این هیات قرار شد که جدیدترین تعاملات دو کشور در حوزه انرژی شکل گیرد. در این راستا قرار شد در پاییز امسال هیاتی از این کشور، مجددا به ایران سفر کند و پس از انجام مذاکرات قراردادهای اقتصادی لازم منعقد شود.

در مرحله بعد، نمایندگان ایرانی‌ عازم اتریش شدند تا در کنفرانس همکاری‌های مشترک ایران و اروپا شرکت کنند. شاید به توان گفت بین ایران و اروپا در این کنفرانس منعقد شد. بر اساس این قرارداد پس از سال ها تحریم صنعت خودرو ایران مقرر شد که طراحی، توسعه و راه اندازی خط تولید خانواده قوای محرکه کم مصرف سه سیلندره برای خودروهای داخلی با سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی و همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی اجرایی شود.

به گزارش اقتصادنیوز، پیش بینی می‌شود، بر اساس این قرارداد حدود چهار میلیون دستگاه از این خانواده قوای محرکه در ١٠ سال تولید شود. با اجرای این قرارداد حدود ١٢ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

البته، در این همایش دو قرارداد دیگر هم منعقد شد که موجب آنها تولید موتور نسل جدید و انتقال تکنولوژی و طراحی یک مرکز پیشرفته تست آلاینده در سطح ملی امضا شد.

بنابر این گزارش، قرار داد چهارم همکاری بین ایران و اروپا با یک شرکت با یک کشور اروپایی پس از مذاکرات وین با ایتالیا به امضا رسید.

در حاشیه دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، اولین تفاهمنامه همکاری تجاری بین ایران و ایتالیا به امضا رسید. این تفاهمنامه بین ولی الهت افخمی رئیس سازمان توسعه تجارت و روبرتو لونگو مدیرکل آژانس خارجی ایتالیا(ایچه) امضا شد.

در این تفاهمنامه به انتقال اطلاعات تجاری وبازرگانی دو کشور، اعزام هیات‌های بازرگانی، آموزش و… اشاره شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!