0

دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند اراکی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به انگیزه کلاهبرداری اقدام به تطمیع و ترغیب افراد می‌نمود خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد مصطفی نوروزی اظهار کرد: شخصی که با دسترسی غیرمجاز به اینترنت همسایه خود، در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت یکی از دوستان خود کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری و اخاذی مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، افزود: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکی تحقیق به عمل آمد که ایشان عنوان نمود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخصی ارتباط گرفته و غافل از جعلی بودن هویت ایشان درخواست واریز وجه به حساب بانکی‌اش را اجابت نمودم ،اکنون تقاضای رسیدگی دارم.

سرگرد نوروزی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و با بهره‌گیری از اصول فنی‌و پلیسی مراتب بررسی و مشخص شد متهم با درج مطالبی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موجبات اغفال برخی کاربران را فراهم نموده و با تطمیع و ترغیب ایشان اقدام به کلاهبرداری می‌نماید در ادامه متهم شناسایی و طی هماهنگی با مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بوده که پس از مواجهه با ادله و مستندات عنوان داشت در یکی از شبکه‌های اجتماعی با هویت جعلی با  افراد ارتباط گرفته و به انگیزه کسب منافع مالی آنها را به واریز وجه به حساب بانکی‌ام ترغیب می‌نمودم که در پایان‌، پرونده به همراه متهم و مستندات جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام گردید.

وی در ادامه از شهروندان خواست در صورت استفاده از فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد ننموده و به هر درخواستی پاسخ ندهند چراکه گاهاً هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی جعلی بوده و بزهکاران از این طریق نسبت به پیشبرد اهداف مجرمانه خود اقدام می نمایند‌.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!