0

شناسایی و دستگیری 6 تن از عاملان هتک حیثیت در تلگرام

6 تن از عاملان هتک حیثیت در تلگرام شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی ، مبنی بر هتک حیثیت آنان در تلگرام ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ محمدخانی افزود : با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت تعدادی از شهروندان گیلانی در تلگرام که مردی  26 ، 27 ، 29 ، 30، 41، 49 ساله  اهل و ساکن رشت بودند ، شناسایی با هماهنگی مقام قضائی ، دستگیر شدند .

محمدخانی اظهار داشت : با توجه به ادله دیجیتال کشف شده،متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با ارسال مطالب موهن در  تلگرام، موجب هتک حیثیت شکات شده بودند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار، تسویه حساب شخصی عنوان کردند که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان در پایان با بیان اینکه 68 درصد جرایم سایبری استان در شبکه های اجتماعی گزینه خارجی  اتفاق می افتد از شهروندان خواست : در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند ، برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند ، در انتخاب گزینه های ایرانی شک نکنند ،  امروزه جایگزین های خوبی برای انواع رسانه های اجتماعی توسط جوانان خوش فکر کشورمان طراحی و اجرا شده که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می کند و هم خیال کاربران از امنیت و سلامت اخلاقی این شبکه ها راحت تر است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!