0

انتقال جرم از فضای واقعی به فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای سایبر, فناوری اطلاعات 9 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 747 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان زنجان درجمع اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان جرایم اینترنتی هستیم و افراد زیادی دارایی خود را از این طریق از دست می‌دهند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم آدینه‌لو اظهار کرد: اخیرا کلاهبرداران اینترنتی از ساده لوحی و طمع کاربران سوءاستفاده کرده وبا عناوین مختلف آنها را در دام خود گرفتار و مقاصد شوم خود را پیاده می‌کنند بنابراین دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی خاطر نشان کرد‌: از ویژگی‌های این فضا، فرا مرزی بودن است که مرز جغرافیای خاصی ندارد.  دسترسی آسان‌، جذابیت و تنوع‌، سریع و کم هزینه بودن نیز از جمله ویژگی این فضا است.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد:  برخی شبکه‌ها و سایت‌ها با انتشار انبوهی از اطلاعات سعی دارند رفتار‌های خاصی را به عنوان عادت در افراد تبدیل کنند چرا که افراد در فضا مجازی تصور می‌کنند که از آزادی کامل برخوردارند و همین تصور و آزادی زمینه انحراف و آسیب‌ها را فراهم می‌آورد.

رئیس پلیس فتا زنجان با تاکید بر اینکه فضای مجازی تعاملات فیزیکی بین فردی و خانوادگی افراد را کاهش می‌دهد تصریح‌کرد‌: سستی روابط زناشویی‌، ایجاد سوء‌ظن‌، افزایش اختلافات خانوادگی‌، طلاق‌، افسردگی‌، مصرف‌گرایی و… از دیگر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی است.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه جذابیت فضای مجازی باعث می‌شود افراد زیادی قربانی شوند، گفت‌: از اهداف اصلی گردانندگان سایت‌ها برای رسیدن به اهداف خود این است که افراد را به هر طریقی پای سیستم نگه دارند.

سرهنگ آدینه‌لو با اشاره به برخی تهدیدات امنیتی فضای مجازی افزود: باید توجه کنیم شبکه‌های اجتماعی یک سرگرمی نیست و باید مهارت و آموزش‌های  لازم را در استفاده از آن‌ها کسب کرد.

وی تاکید‌کرد: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!