0

وقوع 43 درصدی جرایم فضای مجازی در تلگرام

دسته بندی ها : برداشت غیرمجاز بانکی, فضای سایبر 13 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 784 بازدید

رییس پلیس فتا ناجا گفت: بیش از ۸۰ درصد جرایم در پلیس فتا کشف می‌شود و ۴۳ درصد از جرایم فضای سایبری در کشورمان در فضای تلگرام رخ می‌دهد و بیشترین جرائم سایبری برداشت‌های غیرمجاز است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، رییس پلیس سایبری کشور درحاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جرایم در پلیس فتا کشف می‌شود‌، گفت‌: ۴۳ درصد از جرایم فضای سایبری در کشورمان در فضای تلگرام رخ می‌دهد و بیشترین جرائم سایبری مربوط به برداشت‌های غیرمجاز است.

وی ضمن تاکید بر توان بالای کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به پرونده‌های سایبری افزود: در حال حاضر ۳۵ روزه به پرونده‌های پلیس فتا رسیدگی می‌شود، این در حالی است که رسیدگی به پرونده‌های جرایم سایبری به طور متوسط در آمار جهانی ۴۶ روز زمان برای رسیدگی نیاز دارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه‌داد‌: در حال حاضر کره‌جنوبی طبق آمار ۲۲ روزه به پرونده‌هایش رسیدگی می‌کند که ما تلاش داریم این متوسط را برای کشور خودمان پایین‌تر بیاوریم و با رصد همه اتفاقات پرونده‌های سایبری را رصد و متهمان و مجرمان آنها را دستگیر کنیم.

وی دربارهٔ راه اندازی آزمایشگاه‌های پلیس فتا گفت: آزمایشگاه‌های پلیس فتا در ۱۳۵ نقطه فعال هستند و کار آنها جمع‌آوری ادله‌های دیجیتال علیه مجرمان فضای سایبری است.

سردار هادیان فر در خاتمه  مزاحمت، هتک حرمت و کلاهبرداری را در رتبه‌های بعدی جرایم سایبری قرار دارد و بیان کرد: بیشترین جرائم سایبری مربوط به برداشت‌های غیر مجاز است که در سال 94 میزان این جرائم 53 درصد بود و اکنون به 32 درصد کاهش یافته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!