0

جاسوسی لحظه به لحظه برنامه مشهور تاکسی یاب از کاربران

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری 7 تیر 1394 مدیر سایبرلا 884 بازدید

یک گروه حامی حریم شخصی کاربران، شکایتی را علیه برنامه موبایلی تاکسی یاب شرکت Uber تقدیم دادگاه کرده است. شرکت Uber که یک شرکت تاکسی‌یاب است، معتقد است که با به روزرسانی سیاست گذاری های این شرکت، ردگیری مسافران و دسترسی به اطلاعات شخصی افراد از طریق برنامه تاکسی یاب تسهیل می‌شود.

مرکز الکترونیک اطلاعات مربوط به حریم شخصی در واشنگتن دی سی، از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خواسته تا در مورد Uber و نرم افزار تاکسی یاب تحقیق کند. نرم افزار یاد شده به کاربران تلفن همراه امکان می دهد تا از  گوشیشان تاکسی کرایه کنند.

مرکز یاد شده هشدار داده که حتی در صورت فعال نبودن برنامه تاکسی یاب هم ردگیری فعالیت ها و محل حضور فیزیکی افراد ممکن است. برنامه تاکسی یاب با به روز کردن سیاست گذاری خود مدعی شده که حق جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران و موقعیت دقیق جغرافیایی مشترکان آمریکایی را حتی در صورت عدم استفاده از Uber دارد.

شرکت Uber ماه گذشته با صدور بیانیه ای نحوه جمع آوری اطلاعات رانندگان و مسافران را در زمان استفاده از خدمات مذکور تشریح کرده بود.

چندی پیش نیز دفتر شرکت Uber در چین توسط مراجع دولتی بسته شده بود. شرکت Uber در بسیاری از کشورهای جهان شروع به فعالیت کرده اما در این میان با اعتراضات اتحادیه‌های تاکسی‌رانی و یا شکایات شخصی روبه رو شده است. به گزارش رسانه‌های محلی چین این شرکت آمریکایی به دلیل سازماندهی راننده‌های شخصی که گواهینامه کار در این صنعت را ندارند مسدود شده است. بنا به گفته مسوولان اداره حمل و نقل محلی، پلیس تمامی تجهیزات و حتی تلفن‌های همراه کارکان این شرکت در گوانجو را ضبط کرده است. همچنین کمیسیون حمل ونقل گوانجو در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که مدل تجاری غیر قانونی باعث این برخورد قانونی شده و این کمیسیون در  آینده نیز در این زمینه اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!