0

تنظیمات امنیتی مودم، تبلت و شبکه‌های اجتماعی را به درستی انجام دهید

سرپرست دایره تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان اردبیل گفت: تنظیمات امنیتی مودم، رایانه، تبلت، گوشی و حساب‌های کاربری خود را با دقت و به درستی انجام دهید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: ستوانیکم سلیمانی در کارگاه آموزشی شناسایی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و تهدیدات فضای مجازی برای کارمندان سازمان انتقال خون استان اردبیل گفت: آسیب‌ها‌، تهدیدات و خطرات فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید.

وی با اشاره به این نکته مهم که هدف اصلی از ایجاد شبکه‌های اجتماعی توسط ابرقدرت‌ها سوءاستفاده و جاسوسی می‌باشد افزود: این سازمان‌های جاسوسی با رصد مداوم عملکرد کاربران در فضای مجازی و کپی‌برداری و پالایش از داده‌ها و فایل‌هایی که به اشتراک می‌گذارند یا انتقال می‌دهند علاوه بر دسترسی به اطلاعات محرمانه، شخصی و خصوصی افراد و شرکت‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند علیه نظام‌، حکومت و فرهنگ‌های ملت‌ها اقدام نموده و درصدد ایجاد جنگ روانی و به بیراهه کشیدن جوانان و نابود کردن بنیان خانواده‌ها می‌باشند.

ستوانیکم سلیمانی با توجه به رشد بی‌سابقه کانال‌های مخرب‌، مبتذل و مستهجن گفت: همه افراد مخصوصاً کارمندان دولت علاوه بر محافظت از خود هوشیاری کامل در کنترل افراد خانواده و فرزندان خود را داشته و این کار صرفاً با افزایش آگاهی و بالا بردن سواد رسانه‌ای امکان‌پذیر می‌باشد.

‌وی همچنین در مورد انواع صفحات جعلی اعم از دولتی‌، بانکی و دانلود برنامه و راه‌های تشخیص و اقدام در برابر آن‌ها ضمن هشدار افزود: کارکنان دولت از ارسال هرگونه فایل شخصی و خصوصی که افشاء آن موجب دردسر خواهد شد و همچنین هرگونه نامه محرمانه و غیر محرمانه سازمانی در بستر اینترنت و پیام‌رسان شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند.

این کارشناس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به افزایش روزافزون ویروس‌ها و باج‌افزارها و بررسی خطرات استفاده نادرست از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، برای در امان ماندن از آن‌ها، هشدار داد و گفت: تنظیمات امنیتی مودم، رایانه، تبلت، گوشی و حساب‌های کاربری خود را با دقت و به درستی انجام دهید.

سرپرست دایره تشخیص‌و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان اردبیل با بیان اینکه به افراد حاضر در فضای مجازی اعتماد نکنید، افزود: سعی کنید در صورت امکان از واردکردن اطلاعات واقعی در مورد مشخصات هویت خود، محل سکونت و حساب‌های بانکی خودداری نمایید.

ستوانیکم سلیمانی ادامه داد: از کلیک بر روی پیوندها، پست‌ها و فایل‌های پیوستی مخصوصاً در نامه‌های الکترونیکی خودداری نمایید. ضمن آنکه  در استفاده از درگاه‌های بانکی و اینترنت بانک هوشیار باشید تا در تله فیشینگ هکرها قرار نگیرید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!