0

استفاده از تصویر افراد سرشناس جهت افزایش بازدید کنندگان کانال جرم است

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: سوء‌استفاده از عناوین و تصاویر افراد دیگر در فضای مجازی با هر نیت و کارکردی بدون اجازه فرد جرم است.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس: سرهنگ کاکوان کرد: پرونده‌ای به شکایت خانمی تحت عنوان نقض حق ناشی از عناوین و علائم به این پلیس واصل که در تحقیق از شاکی اعلام داشت اینجانب سال‌ها در برنامه آموزشی یکی از شبکه‌های سیما در حال فعالیت می‌باشم لذا مدتی پیش متوجه شدم شخص ناشناسی در کانال یکی از شبکه‌های اجتماعی با سوءاستفاده و درج تصویر شخصی بنده به همراه لینک مربوطه و دعوت بازدید کنندگان به کانال مذکور، اقدام به تبلیغات مجازی در زمینه فعالیت کاری خود (آموزش خیاطی) می‌نماید.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص طی بررسی‌های به عمل آمده شخص شناسایی شد و مشخص شد ادمین کانال از ای‌دی مخصوصی استفاده می‌نموده است، لذا با اقدامات فنی و پلیسی و طی ارتباط گیری و مهندسی اجتماعی صورت گرفته متهم شناسایی گردید. حسب دستور مقام محترم قضایی نامبرده احضار در این پلیس حاضر و طی تحقیقات به عمل آمده به جرم خود معترف و انگیزه خود را افزایش بازدید‌کنندگان و ارتقاء اعضای کانالش عنوان نمود. بدین‌وسیله پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال و متهم دراختیار قانون قرار گرفت.

سرهنگ کاکوان به کاربران هشدار داد: شهروندان و کاربران اینترنتی باید به خاطر داشته باشند که استفاده از نام اختصاصی، عکس، نشان و یا علائم حقیقی و حقوقی در صفحات اینترنتی بدون جلب رضایت طرف مقابل تخلف محسوب شده و برابر ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای مقرر گردیده هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و یا مخابراتی، صوت یا تصویری یا فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت او منتشر و یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر و یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود به مجازات مد نظر در قانون محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!