0

هر‌گونه تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا با آن برخورد می‌کند.

دسته بندی ها : قوانین و مقررات, نشر اکاذیب 2 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 1133 بازدید
رئیس پلیس فتا ناجا با اظهار تأسف از حادثه ساختمان پلاسکو تهران و تسلیت به بازماندگان و تشکر و قدردانی از پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی و اورژانس گفت متأسفانه شاهد یک هجمه اطلاع‌رسانی اشتباه در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران هستیم که این امر نه‌تنها کمکی به حل این مشکل نکرده بلکه باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سردار هادیانفر تصریح کرد متأسفانه برخی از افراد رسالت خبرنگاری را که اصل صداقت و امانت‌داریست را فراموش کرده و با پخش شایعات و بزرگنمایی تلفات حادثه و  طرح شائبه‌های بی پایه در مورد علت آن تلاش دارند کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را مطرح و مخاطب جذب نمایند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی لحظه ‌به ‌لحظه رسانه ملی از این حادثه گفت شهروندان عزیز برای کسب خبر از این حادثه می‌توانند از اخبار رسانه ملی که بصورت زنده پخش می‌شود بهره‌ ببرند.

رئیس پلیس فتا یادآور شدند قطعاً ابعاد، علل و عوامل این حادثه هنوز مشخص نیست و بررسی این موضوع نیازمند زمان و برعهده کارشناسان امر است و گزارش کامل این حادثه، میزان خسارت مادی و تلفات انسانی آن به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد. لذا شایعه پراکنی در این مقطع  موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد و کاری غیر انسانی است.

سردار هادیانفر یاد‌آور شد این بزرگنمایی و پخش شایعات نه تنها کمکی به کسی نخواهد کرد بلکه مشکلات مضاعف روانی و ناامنی اجتماعی را در پی دارد. لذا شهروندان محترم از انتشار و بازنشر هرگونه کلیپ و خبر نادرست و غلط در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند.

وی با ذکر این نکته که از نظر قانون جرایم رایانه‌ای تشویش اذهان عمومی جرم است گفت: برابر ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!