0

برداشت غیر مجاز بانکی در پی اعتماد و عدم رعایت نکات ایمنی

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان این‌که بخش عمده‌ای از برداشت‌های غیر مجاز در پی اعتماد و عدم رعایت موارد ایمنی صورت می‌گیرد، گفت: در پرونده‌ای که در پلیس فتای استان سمنان تشکیل گردید شاهد این بودیم که برادری از حساب بانکی خواهرش برداشت غیر مجاز داشته است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌سیدعلی میراحمدی در توضیحات این پرونده تصریح کرد: خانمی اهل سمنان و ساکن “سوئد” که مدتی است برای دیدار بستگانش به ایران آمده، با مراجعه به پلیس فتا از برداشت غیرقانونی مبلغ 76 میلیون ریال از حساب بانکی‌‌اش‌ خبر داد و اعلام شکایت کرد.

وی افزود: شاکی 69 ساله این پرونده مدعی بود که این مبلغ به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی خارج شده که رسیدگی سریع به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ میراحمدی به شناسایی فردی 47 ساله که مبلغ مورد نظر یکجا به حسابش واریز شده بود، اشاره و خاطرنشان‌کرد: با هماهنگی قاضی پرونده متهم به پلیس فتا دعوت شد.

به گفته این مسئول انتظامی، در بررسی کامل‌تر موضوع مشخص شد، متهم 47 ساله برادر شاکی است و در زمانی که خواهرش بیمار شده و در بیمارستان سمنان بستری بوده است، برای تسویه حساب بیمارستان کارت بانکی شاکی و رمز آن را در اختیار می‌گیرد.

سرهنگ میراحمدی انگیزه این سارق اینترنتی را مشکلات مالی عنوان نمود و ادامه‌داد: متهم از این فرصت استفاده کرده و با تعیین رمز دوم، پس از مدتی مبلغ 76 میلیون ریال از حساب بانکی شاکی برداشت می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان این‌که اطمینان و اعتماد به دیگران و عدم رعایت موارد ساده ایمنی باعث وقوع چنین جرائمی است به عموم شهروندان توصیه کرد: کارت و اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت اجبار سریعا بعد از دریافت کارت حتما رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

وی ادامه داد: تغییر دوره‌ای رمز بانکی یک ضرورت است که متاسفانه بسیاری از شهروندان فراموش می‌کنند ضمن آن‌که در خریدهای خود برای پرداخت مبلغ خرید کارت را در اختیار فروشندگان گذشته و رمز آن را نیز اعلام می‌نمایند.

سرهنگ میر احمدی تاکید‌کرد: به هیچ عنوان برای پرداخت مبلغ خرید، کارت را در اختیار فروشندگان نگذارید و حتما خود رمز بانکی را وارد نمائید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!