0

انتقام غیر اخلاقی داماد از خانواده همسرش در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای کردستان با بیان اینکه کینه توزی داماد باعث گردید تا برای انتقام جویی از خانواده عروس اقدام به نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی بر علیه آنها کند، گفت: این داماد کینه توز در پی انتشار مطالب کذب دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری در تشریح این پرونده گفت: داماد خانواده با انگیزه انتقام‌گیری از خانواده همسرش با انتشار شماره تلفن آنها در شبکه‌های اجتماعی و منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت بر علیه آنها باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت آنها شده بود که در پی شکایت رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی‌ و انقلاب شهرستان سنندج‌، مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفته و در این رابطه پرونده تشکیل گردید.

رئیس پلیس فتا کردستان ادامه داد: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید‌، شخصی با ایجاد اکانتی در فضای مجازی اقدام به انتشار شماره تلفن شکات در شبکه‌های اجتماعی  (ott)‌ نموده است و با انتساب اعمالی بر خلاف حقیقت‌، ‌مزاحمت‌هایی‌ را برای شکات ایجاد نموده است. با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی‌، مشخص گردید گرداننده اکانت‌، داماد خانواده است .

سرهنگ شاکری گفت: پس از هماهنگی‌های لازم متهم به این پلیس احضار و  تجهیزات وی توقیف و مورد بررسی فنی قرار گرفت، در بررسی‌های به عمل آمده‌، مستندات مربوطه از تجهیزات وی استخراج و متهم که بدواً منکر قضیه بوده پس از مواجهه با دلایل و مدارک و مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد .

رئیس پلیس فتا کردستان با اشاره به قانون جرائم رایانه‌ای افزود: برابر ماده 19 این قانون، هر کس از طریق سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا اعمالی را بر خلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی نسبت دهد به نحوی که موجب تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی یا ضرر غیر شود، علاوه بر اعاده حیثیت به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا پرداخت جزای نقدی از دو میلیون و پانصد هزار تا پنج میلیون ریال محکوم خواهد شد .

سرهنگ شاکری افزود هرگونه مزاحمت و انتشار اکاذیب در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و با مجرمان در چارچوب قانون به شدت برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!