0

دستگیری عاملان انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی بر علیه پیمانکار ساختمانی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: افرادی که با ادعای وجود نقص‌هایی در ساختمان خود، اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع بر علیه یک پیمانکار ساختمان در فضای مجازی می‌کردند، در تحقیقات پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد مصطفی نوروزی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت شکایتی از سوی یکی از پیمانکاران ساختمان در سطح شهرستان اراک مبنی بر این که فرد یا افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به نشر اکاذیب و سلب آرامش او کرده‌اند؛ رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس فتا پس از هماهنگی با مراجع قضائی با انجام اقدامات فنی و همچنین استعلام از مراجع ذی‌ربط، متهمان را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

سرگرد نوروزی یادآورشد: در تحقیق از متهمان، آنها بیان داشتند که به دلیل نواقص موجود در ساختمان خریداری شده از سوی پیمانکار ساختمان، اقدام به نشر اکاذیب بر علیه او در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌کرده‌اند .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر‌نشان‌ کرد: دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از درج هرگونه مطلبی بر علیه سازمان‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی خودداری کرده و در صورت مشاهده این گونه مطالب از کپی برداری و نشر آن در سایر گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

این مقام قضایی هتک حیثیت کاربران را جرم دانست و گفت: متهمین این پرونده در صورت نارضایتی می‌توانستند با شکایت به مراجع مربوطه احقاق حق نمایند. اما با این کار به جای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود تحت عنوان متهم  به مراکز قضایی معرفی شدند.

سرگرد نوروزی تاکید کرد: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط کاربران اجازه ندارند بر علیه دیگر کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت فرد نمایند این امر جرم بوده و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!