0

سوء استفاده از عکس و فیلم‌های شخصی کاربران در پی غفلت خود آنها

رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان اینکه بخشی از مراجعات افراد به پلیس فتا به دلیل انتشار عکس‌های شخصی آنان در فضای مجازی است، گفت: سوء‌استفاده و انتشار تصاویر خصوصی افراد در پی دو عامل صورت می‌گیرد، اول انتشار این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی از سوی خود کاربر که مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری یا دیگر افرادی که با آنها دشمنی دارند قرار می‌گیرد، دومین مورد، نحوه نگهداری تصاویر و فیلم‌های خصوصی و شخص در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای مثل لب‌تاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت، و … است که به راحتی به سرقت رفته و یا در پی سهل انگاری خود افراد در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

به گزارس سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد مرتضی ابوطالبی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی بدون در نظر گرفتن تهدیدات و آسیب‌های این فضا، اقدام به تبادل اطلاعات شخصی و ارسال عکس و فیلم‌های خصوصی می‌نمایند. از این‌رو توجه داشته باشند که در صورت عدم رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری برای آنان پدید می‌آید.

وی با توجه به موارد فوق به کاربران فضای مجازی پیشنهاد کرد: اطلاعات، عکس و فیلم‌های شخصی خود را در حافظه گوشی یا هر وسیله الکترونیکی که به واسطه آن از اینترنت استفاده می‌نمایند، نگهداری ننمایند و برای پیشگیری از تهدیدات احتمالی، اطلاعات شخصی خود را بر روی فلش یا هارد اکسترنال نگهداری و رمز گذاری نمایند و این حافظه‌های جانبی را در مکانی امن به دور از دسترس دیگران قرار دهند.

سرگرد ابوطالبی ادامه‌داد: کاربران فضای سایبر از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی ب‌طور جدی خودداری نمایند.

رییس پلیس فتا استان یزد تاکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هویت‌های کاذب در این فضا اعتماد ننمایند و از تبادل اطلاعات مهم و محرمانه و شخصی خود به خصوص عکس و فیلم با دیگران کاربران چه آشنا و چه غریبه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت خرابی سیستم‌های رایانه‌ای خود حتما برای تعمیر به مراکز معتبر  و قابل اعتماد مراجعه کنند، گفت: در صورت امکان نسبت به تخلیه حافظه از سیستم اقدام نمایند و سپس سیستم رایانه خود لب تاپ، تبلت و گوشی هوشمند را در اختیار تعمیرکاران قرار دهند.

سرگرد ابوطالبی در پایان تاکید کرد: اولین اصل در نگهداری اطلاعات محرمانه و شخصی در فضای کاربر بر عهده خود کاربران است که باید با هوشیار در این فضا فعالیت کرده و اطلاعات خود را از هرگونه تهدیدی مثل به سرقت رفتن حفظ و نگهداری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!