0

افزایش ۱۵ درصدی جرایم در چهارماهه نخست امسال

دسته بندی ها : فضای مجازی 29 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 1209 بازدید

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از افزایش ۱۵ درصدی جرایم در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، محمدباقر الفت صبح شنبه در نشست خبری با بیان اینکه دادستان کل کشور مسئول ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی است، گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، دبیر این ستاد است که در هفته جاری این دبیرخانه تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم باید رنگ مدیریتی در کشور داشته باشد و مدیران، مکلف به پیشگیری از وقوع جرم شوند، گفت: طولانی شدن تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم، تبعات منفی برای کشور داشت. به عنوان مثال در چهار ماهه نخست امسال ما شاهد افزایش ۱۵ درصدی جرایم در کشور نسبت به سال گذشته بودیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: هم‌اکنون ضرب و جرح، توهین، سرقت، صدمه بدنی، تهدید، کلاهبرداری، خیانت در امانت و مزاحمت‌های ملکی جرم های نخست کشور هستند که باید نسبت به کاهش این جرایم اقدام کرد.

الفت با بیان اینکه با بهزیستی و آموزش و پرورش برای تربیت کودکان در مهدهای کودک و محصلان در مدرسه، جهت پیشگیری از وقوع جرم تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم، گفت: به زودی سند ملی پیشگیری از وقوع جرم در مدارس آماده و اعلام می‌شود.

وی در مورد جرایم فضای مجازی هم گفت:در حال حاضر این موضوع به صورت جدی دنبال نمی‌شود، هر چند که پلیس فتا و دادسرای تخصصی ایجاد شده اما انتظار داریم سایر دستگاه‌ها هم ورود جدی داشته باشند؛ با این حال توانسته‌ایم طی تفاهم‌هایی، سایت‌های مجاز و حرفه‌ای را با آرم و نشان توسط دستگاه‌های مرتبط، معرفی کنیم.

وی در مورد اینکه چرا برخی از برنامه‌های این معاونت مانند مدرسه پیشگیری از جرم، پهلوانسراها و همچنین بنیاد خانواده، متوقف شده است؟ گفت: با دعوت مجدد کارشناسان سابق معاونت، به دنبال احیای این برنامه‌ها هستیم.

الفت همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اینکه دو هزار عنوان مجرمانه داریم و بودجه شما تنها هشت میلیارد تومان است و آیا این کافی است؟ گفت: ۷۰ درصد جرایم ما تنها برای ۵۰ عنوان مجرمانه است و ما توانسته‌ایم ۱۰ عنوان مجرمانه نخست کشور را استخراج کرده و برای آن برنامه بنویسیم؛ البته بودجه ما هفت میلیارد تومان است. اما اگر دستگاه‌ها در مسیری که قانون گفته حرکت کنند، این بودجه کافی است.

وی افزود: جایگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قانون جدید، دبیر شورای عالی است، اما وظایف خود را هم در قوه قضاییه انجام می‌دهد و بعد از ابلاغ قانون، رئیس قوه قضاییه حکم ایجاد دبیرخانه را ابلاغ خواهد کرد.

الفت با بیان اینکه متاسفانه ضرب و جرح، جرم نخست کشور است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که استفاده از سلاح سرد زیاد شده و حتی استفاده از سلاح گرم هم در منازعات دیده می‌شود و این دلیل آن است که خشونت در رفتار شهروندان بالا رفته و آستانه تحمل کاهش یافته که در این خصوص برنامه خوبی داریم و کتابی هم منتشر کرده‌ایم که پس از تائید رئیس قوه قضاییه توزیع خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!