0

اعطای بزرگ‌ترین پاداش فیس‌بوک به یک هکر

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, هک نفوذ کرک 7 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 1019 بازدید

یک پژوهشگر روسی، متوجه اشکالی امنیتی در ابزار ویرایش عکس فیس‌بوک شده بود.

به گزارش ایتنا، فیس‌بوک بزرگ‌ترین پاداش خود را به یک هکر کلاه‌سفید و به خاطر ارسال گزارش یک آسیب‌پذیری بحرانی، اعطا کرد.

گفته می‌شود آقای اندرو لئونوف (یک پژوهشگر روسی در زمینه امنیت)، متوجه شده بود که فیس‌بوک در ImageMagick، در معرض یک نقص امنیتی در زمینه «اجرای کد از راه دور» می‌باشد.
گفتنی است ایمجین‌ماجیک، یک ابزار نرم‌افزاری منبع‌باز و محبوب برای ویرایش عکس‌هاست.
مطابق این گزارش، نقص گفته شده می‌توانست به هکرها این امکان را بدهد تا کدهای مخرب خود را در فایل‌های تصویری خود که در این سایت بارگذاری می‌کردند، پنهان نمایند.
این باگ که در بهار گذشته کشف شد، موجب شده بود تا وب‌سایت‌های پرشماری که از نرم‌افزار ویرایش عکس ImageMagick استفاده می‌کنند، در معرض خطر قرار بگیرند.
آقای لئونوف در ماه اکتبر که سرگرم کار با یک وب‌سایت دیگر غیر از فیس‌بوک بود، متوجه چنین خطری شد. ظن او وقتی قوی شد که با یک گزینه پاپ‌آپ «روی فیس‌بوک هم‌خوان کنید»، به فیس‌بوک رفت و بنابه دلایلی، عکس مورد نظر وی به درستی نشان داده نشد.
او در ابتدا فکر می‌کرد که این مشکل مربوط به نوعی آسیب‌پذیری است که هکرها معمولاً در پشت دیوارهای آتشین، درخواست‌هایی ایجاد می‌کنند. او به بررسی خود ادامه داد تا متوجه مشکل اصلی شد و آن را با فیس‌بوک در میان گذاشت.
شایان ذکر است که سال گذشته گروه امنیت فیس‌بوک تلاش کرد تا این مشکل را وصله‌زنی یا پچ کند؛ اما لئونوف متوجه شد که همچنان می‌تواند از راه دیگری این مشکل را برطرف نماید.
گروه امنیت فیس‌بوک برای رفع این آسیب‌پذیری، تنها قوانینی به دیوار آتشین برنامه وب خود افزوده بودند. اما این اقدام، عاری از اشکال و خطا نبود؛ درست همان‌طور که لئونوف هم چند ماه بعد خاطرنشان کرد.
فیس‌بوک نیز سرانجام به پاس این تلاش، به آقای لئونوف مبلغ ۴۰ هزار دلار پاداش داد.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!