0

استفاده آگاهانه و هوشمندانه از فضا سایبر یک اصل است

کارشناس اداره تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری در راستای آشنایی دانش آموزان مدارس با فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی و در دبستان خدیجه (س) حضور یافت و گفت: استفاده آگاهانه و هوشمندانه از این فضا یک اصل است که دانش آموزان باید آن را فرا بگیرند.

به گزارش سایبرلا به نقل از  پلیس فتا: کارشناس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز ضمن معرفی پلیس فتا و اهمیت تأسیس این پلیس در سطح کشور اظهار کرد: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات در فضای سایبر از مهم‌ترین اهداف تشکیل پلیس فتا می‌باشد.

وی در ادامه به فرصت‌ها و استفاده صحیح از فضای مجازی و دنیای اینترنت اشاره کرد و افزود: فضای مجازی یک دنیا فرصت و بی‌نهایت تهدید می‌باشد که اگر از این فضا به طور صحیح استفاده نشود این تهدید می‌تواند خطر آفرین باشد، که خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

این کارشناس فتا به اعتیاد‌آور بودن بازی‌های رایانه‌ای و آنلاین نیز اشاره کرد و گفت: بازی‌های رایانه‌ای نه تنها از نظر روحی بلکه به سلامتی جسمانی نیز آسیب‌های جدی می‌رسانند.

وی سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای توسط سوء‌استفاده‌کنندگان را از جرائم سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات نام برد و گفت: جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و مهم مثل تصاویر و کلیپ‌های خصوصی از ذخیره کردن آن بر روی سیستم باید خودداری نمود و جهت ذخیره سازی این فایل‌ها باید از حافظه‌های جانبی مثل دی‌وی‌دی، سی‌دی، فلش مموری و… استفاده نمود و این حافظه‌ها نیز در محل امنی به دور از دسترس دیگران نگهداری شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!