0

ارسال مطالب غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی با هویت جعلی

سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری گفت: احدی از شهروندان شهرستان بندرعباس با مراجعه به پلیس فتا بیان کرد  فرد یا افراد ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال مطالب غیر اخلاقی از جمله دعوت به روابط نامشروع و ارسال تصاویر مستهجن و نیز انتشار عکس‌های شخصی وی  نموده‌اند. لذا در این خصوص تقاضای رسیدگی دارد.

وی در تشریح این پرونده افزود: در تحقیقات مقدماتی از شاکیه مشخص گردید فردی ناشناس با استفاده از یکی از شبکه‌های اجتماعی پیامی تحت عنوان نیازمند کمک هستم به ایشان ارسال می‌کند که پس از گفت‌وگو ابتدا او را دعوت به انجام روابط نامشروع می‌نماید که در این راستا شاکیه با او مخالفت می‌کند و اکانت وی را مسدود می‌نماید پس از گذشت دو ماه از این موضوع شاکیه مشاهده می‌کند که عکس‌های شخصی او در فضای مجازی به ویژه در یکی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ افتخاری ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه بروی اکانت شبکه اجتماعی فرد ناشناس، مشخص گردید متهم با نام‌های دخترانه اقدام به فریب قربانی خود می‌نماید که با انجام اقدامات فنی، تخصصی متهم به هویت معلوم شناسایی گردید که با هماهنگی مقام قضایی و اصل غافلگیری متهم دستگیر شد.

وی بیان کرد: طی تحقیقات به عمل آمده از متهم به بزه انتسابی معترف می‌شود و بیان نمود با خرید گوشی هوشمند و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی، پروفایل‌هایی با اسم دخترانه راه‌اندازی نموده و با افراد مونث ارتباط برقرار کرده که پس از جلب اطمینان فرد قربانی هویت واقعی خود را معرفی و از آنها درخواست رابطه نامشروع می‌نمود.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه تغییر هویت و جنسیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راحتی صورت می‌گیرد، گفت: همیشه شهروندان هشیار باشند افرادی با نام‌های دخترانه اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی می‌نمایند که پس جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری یا درخواست‌های نامشروع می‌کنند. لذا در دوستی و ارتباط با افراد در شبکه‌های اجتماعی بسیار باید مراقب بودف تا در دام اینگونه افراد و مجرمان سایبری نیفتاد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!