0

ارائه دهندگان وای فای در صورت تخلف در برابر قانون پاسخگو هستند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ارائه دهندگان اینترنت اشتراکی یا وای فای رایگان برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان باید اقدام‌های امنیتی را انجام دهند تا مسئولیتی متوجه آنها نباشد به طوریکه در صورت بروز هرگونه جرم توسط مجرمان بتوانند شخص مجرم را به پلیس معرفی کنند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم ستاد امین یادگارنژاد در این خصوص تصریح کرد: در برخی اماکن عمومی مانند هتل‌ها, رستوران‌ها, بیمارستان‌ها‌, واحد‌های صنفی و‌… اینترنت به صورت اشتراکی ارائه می‌شود.

‌وی ادامه داد: ارائه وای فای رایگان نوعی اینترنت اشتراکی است و برای مثال صاحبان رستوران‌ها, هتل‌ها یا واحدهای صنفی اینترنت خود را برای عموم به اشتراک می‌گذارند.

‌سرهنگ یادگارنژاد افزود: در صورتی که فردی به صورت عمومی از اشتراک اینترنت کسی استفاده کند کلیه فعالیت‌های او به نام صاحب اشتراک ثبت خواهد شد و در صورت ارتکاب جرم نیز صاحب اشتراک بایستی پاسخگوی مسئولیت کیفری آن باشد.

وی ادامه داد: ارائه دهندگان اینترنت اشتراکی یا وای فای رایگان برای جلوگیری از سوء‌استفاده مجرمان باید اقدام‌های امنیتی را انجام دهند تا مسئولیتی متوجه آنها نباشد به طوریکه در صورت بروز هرگونه جرم توسط مجرمین بتوانند شخص مجرم را به پلیس معرفی کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: از جمله این اقدامات امنیتی می‌توان به تغییر دادن تنظیمات وای‌ فای اشاره کرد، در این روش در هسته بیشتر شبکه‌های وای‌فای خانگی، یک نقطه دسترسی (Access Point)) قرار گرفته است. برای راه‌اندازی این تجهیزات، تولیدکنندگان، صفحات وبی را تأمین می‌کنند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا آدرس شبکه و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کند. این ابزارهای وب با یک صفحه Login (با نام کاربری و کلمه عبور) محافظت می‌شوند تا فقط دارندگان قانونی این اطلاعات بتوانند به این تنظیمات دسترسی داشته باشند. با این حال، اطلاعات Login پیش‌فرض بیشتر تجهیزات شبکه، بسیار ساده بوده و هکرهای اینترنتی به آن‌ها آگاهی کامل دارند. بنابراین، بهتر است به محض راه‌اندازی شبکه خود، این تنظیمات را تغییر دهید.

سرهنگ یادگار‌نژاد راه‌اندازی شبکه مهمان (Guest)را از دیگر اقدامات امنیتی خواند و افزود: اگرچه داشتن نام و رمز عبوری که همیشه در ذهن شما باقی بماند خوب است اما بهتر است یک شبکه مهمان خصوصی هم راه اندازی کنید. شبکه مهمان به کاربران اجازه دسترسی کامل به اینترنت را بدون دسترسی به منابع شبکه مانند پرینترها، کامپیوترها، فایل‌ها و… می‌دهد. در واقع شبکه مهمان به سادگی یک لایه امنیتی دیگر به شبکه وای‌فای شما اضافه می‌کند. به خاطر داشته باشید رمز عبوری که برای شبکه guest انتخاب می‌کنید حتماً باید با رمز عبور شبکه primary شما متفاوت باشد.

وی بیان کرد: مخفی کردن نام شبکه نیز می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد واکثر روترها به شما این امکان را می‌دهند تا نام شبکه را مخفی کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان  تغییر دادن نام شبکه وای‌فای‌را روشی دیگر در تامین امنیت شبکه دانست و گفت: تمام روترها و نقاط دسترسی، از یک نام شبکه استفاده می‌کنند که تحت عنوان SSID شناخته می‌شود. تولیدکنندگان، معمولاً محصولات خود را با مجموعه SSID مشابهی ارائه می‌کنند. البته، آگاهی از SSID به همسایگان شما این اجازه را نمی‌دهد که به شبکه‌تان نفوذ کنند اما این نخستین قدم در مسیر هک یک شبکه است. مهم‌تر اینکه وقتی یک هکر بتواند یک SSID پیش‌فرض را پیدا کند، متوجه خواهد شد که شبکه مورد نظر پیکربندی ضعیفی دارد و به همین دلیل، انگیزه بیشتری برای حمله به آن پیدا خواهد کرد. به همین منظور خیلی سریع در زمان تنظیمات امنیت بی‌سیم روی شبکه‌تان، SSID پیش‌فرض را تغییر دهید.

وی افزود: از نام، آدرس، تاریخ تولد خود و عزیزانتان استفاده نکنید و همینطور هیچ کدام از رمز عبورهای ویندوزی و اینترنتی خود را بکار نبرید وSSID که انتخاب می‌کنید حتماً شامل چندین کاراکتر حروف و اعداد باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!