0

اختلاف زوجین به دلیل استفاده‌های نابجا از شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به تهدیدات شبکه‌های اجتماعی برای خانواده‌ها، خصوصا زوج‌های جوان گفت: هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید بسیار مراقب بود تا در دام مجرمان سایبری نیفتند مجرمانی که هیچ چیزی برای آنها ارزش ندارد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ اقبالی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که کاربران شبکه‌های اجتماعی باید به آن توجه داشته باشند بحث درخواست‌های دوستی که برای آن‌ها ارسال شده و یا آنها برای دیگران ارسال می‌کنند است چرا که بسیاری از هویت‌های استفاده شده در شبکه‌های اجتماعی جعلی می‌باشد.

وی افزود: حتی شبکه‌های اجتماعی پیام رسان موبایلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با این تفکر که عضویت در این شبکه‌ها بر اساس شماره تلفن صورت می‌گیرد خوش‌خیالی است، چرا که عضویت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان موبایلی با شماره‌های مجازی نیز امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه با اشاره به یکی پرونده هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی گفت: در پی شکایت مردی 45 ساله مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی با وارد کردن اتهامات غیر اخلاقی نسبت به همسرش باعث اختلاف در زندگی وی شده است، که مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با استفاده از برخی اقدامات  پلیسی کارشناسان این پلیس شخصی با هویت ع ا شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل گردید، افزود: پس از انجام تحقیقات مشخص گردید که متهم با نیت شوم رابطه با همسر شاکی اقدام به برقراری رابطه دوستی با وی نموده وسپس با هتک حیثیت همسرش در یکی از شبکه‌های اجتماعی و ایجاد مزاحمت‌های تلفنی قصد به وجود آوردن اختلاف در زندگی آنها را داشته است.

رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه به پرونده دیگری اشاره نمود و گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر ارتباط نامتعارف شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با همسرش که این مسئله موجب اختلاف شدید زوجین شده بود‌، مراتب با دستور قضایی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ اقبالی با بیان اینکه با استفاده از برخی اقدامات تخصصی و پلیسی خانمی به هویت س ک  شناسایی و به مقر پلیس فتا منتقل گردید، افزود: متهم پس از انجام تحقیقات به بزه انتسابی معترف و از کرده خود احضار ندامت نمود.

وی با اشاره به تکمیل و ارسال پرونده‌های مذکور به دادسرا به زوجین هشدار داد: به دلیل جذابیت‌ها و عدم محدودیت در شبکه‌های اجتماعی بایستی از استفاده بی‌حد و حصر شبکه‌های اجتماعی دوری کرده و در صورت استفاده اطلاعات خود‌ را در این زمینه افزایش داد.

این مقام انتظامی به زوجین هشدار داد: در صورت مواجهه با مواردی این چنینی قبل از انجام هرگونه اقدام شتاب‌زده با پلیس فتا تماس حاصل نموده و از مشاوره‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند تا از به وجود آمدن سوء‌تفاهم‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

سرهنگ اقبالی با بیان اینکه برای پیشگیری از اینگونه موارد طی توافقاتی که با مسئولین استانی انجام شد مقرر گردید کارشناسی از پلیس فتا در مشاوره‌های قبل از ازدواج زوجین در مرکز بهداشت استان حضور داشته و در رابطه با آسیب‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی زوجین مشاوره دهد و امید است که با این طرح شاهد کاهش روند موارد این‌چنینی باشیم.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!