0

اخاذی در پی دوستی و ارسال تصاویر در شبکه اجتماعی

رئیس پلیس فتای شهرستان دماوند از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی از شهروند دماوندی در یکی از شبکه‌های پیام رسان موبایلی، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد محسن سوری با اعلام این خبر گفت‌: در پی ارجاع  یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دماوند به دادخواهی خانم جوانی‌، مبنی بر تهدید و اخاذی از وی در یکی از شبکه‌های پیام رسان موبایلی، موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان دماوند قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهار شاکیه، مدتی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی ناشناس ارتباط داشتم که متاسفانه با جلب اعتماد  از طرف متهم چند عکس شخصی‌ام را در اختیار او قرار دادم‌، مدت 6 ماه ‌است که فرد ناشناس به واسطه عکسی‌هایی که از من دارد مبالغی را به عنوان حق‌السکوت دریافت می‌کند و هم اکنون دیگر حاضر به پرداخت چنین وجهی نیستم و او نیز با تهدید به انتشار این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی قصد ریختن آبروی مرا دارد.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه کارشناسان پلیس فتا گوشی شاکی را نیز مورد بررسی قرار دادند، اقدامات خود را برای شناسایی مکان متهم موصوف آغاز نمودند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان دماوند با بررسی‌های فنی و اقدامات به عمل آمده پلیسی توانستند با رد‌یابی محل اختفای متهم وی را دستگیر نمایند.

سرگرد سوری در ادامه گفت: متهم که فردی 32 ساله بود با ندامت در اعتراف به جرم خود گفت، با توجه به اینکه وضع مالی شاکی بسیار عالی بود با جلب اعتماد شاکی به چند عکس او دست پیدا کردم تا بتوانم بعداً از وی با تهدید به انتشار از وی اخاذی نمایم.

رئیس پلیس فتای شهرستان دماوند در این رابطه با بیان اینکه متهم پس از اعتراف به همراه پرونده تشکیل شده جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد، افزود: با استناد به قانون جرایم رایانه‌ای که هرگونه تهدید و انتشار عکس‌های خصوصی افراد را جرم دانسته و برای مجرم علاوه برجریمه نقدی‌، مجازات حبس را در نظر گرفته است لذا ‌کاربران در انتشار محتوی غیر مجاز و بدون کسب اجازه از صاحب آن دقت لازم را مبذول داشته باشند.

سرگرد سوری در پایان تاکید کرد: برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!