0

اخاذی با دست یابی به اطلاعات گوشی مفقودی

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 8 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 689 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که با پیدا کردن یک گوشی تلفن همراه قصد داشت از مخاطبان آن اخاذی کند، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد مصطفی نوروزی در این باره گفت: چندی پیش شهروندی اراکی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اذعان داشت که مدتی پیش تلفن همراهش را گم کرده است و بعد از مدتی متوجه می‌شود که با اطلاعاتی که در گوشی همراه بوده است، یابنده تلفن قصد اخاذی از مخاطبان آن را دارد.

وی اضافه کرد:‌ بلافاصله بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و در روند بررسی‌ها، فردی که گوشی تلفن همراه در اختیار او بود، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم با مشاهده دلایل و مستندات موجود، به جرم خود اعتراف کرد و تلفن همراه نیز از او اخذ و به مالباخته تحویل شد.

سرگرد نوروزی با بیان ارجاع پرونده متهم به مرجع قضایی برای برخورد قانونی لازم افزود: لازم است شهروندان در حفظ و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی خصوصاً تلفن‌های همراه خود دقت نظر لازم را داشته باشند و از نگهداری اطلاعاتی که مفقودی آنها می‌تواند خسارات جبران ناپذیر فردی و اجتماعی به همراه داشته باشد، خودداری کنند.

وی رمز گذاری برای گوشی و فایل های حاوی اطلاعات مهم را ضروری خواند و گفت: شهروندان از ذخیره سازی اطلاعات مهم و خصوصی در حافظه تلفن همراه خودداری نمایند و حتما این اطلاعات را بر روی حافظه های جانبی ذخیره نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!