0

اخاذی با اطلاعات محرمانه فلش مموری مفقودی

دسته بندی ها : انتشار تصاویر خصوصی, فناوری اطلاعات 13 دی 1395 مدیر سایبرلا 1056 بازدید
با دخالت پلیس فتا استان همدان، عامل درخواست دویست میلیون ریال وجه نقد برای عدم انتشار تصاویر خصوصی ناکام ماند و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امینی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی، به پلیس فتا مراجعه و خواستار رسیدگی به موضوع را داشته که شناسایی عامل یا عاملین مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص گردید حافظه جانبی رایانه‌ای (فلش مموری) شاکی که حاوی عکس‌های خصوصی و محرمانه وی بوده است به سرقت رفته که فرد سارق با شاکی تماس و مبلغ 200میلیون ریال وجه نقد را در ازای پس دادن فلش درخواست نموده و با تهدید به پخش تصاویر در شبکه‌های اجتماعی شاکی را تحت فشار قرار داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با عنایت به حساسیت موضوع  نسبت به پیگیری تهدید مطروحه اقدام، و با پی جویی‌های فنی‌و پلیسی، ‌متهم، ‌شناسایی و با هماهنگی دستور مقام محترم قضایی، دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم که شاگرد مغازه شاکی بوده بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشتند که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع سرقت، تهدید و اخاذی اقرار و بیان داشت با شاکی اختلاف حساب دارد و با این کار قصد داشته طلب خود را وصول نماید.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان هشدار داد: ذخیره سازی اطلاعات شخصی، کاری و محرمانه، عکس، فیلم و کلیپ‌های خصوصی و خانوادگی در گوشی‌های همراه و حافظه های جانبی که دائما با آن کار می‌کنند  مانند فلش مموری با  توجه به احتمال سرقت و مفقودیت آنها خطرناک است.

وی ادامه داد: بهترین محل برای نگهداری این اطلاعات حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال است که باید این حافظه جانبی نیز در محل امنی و به دور از دسترس دیگران باشد.

سرهنگ امینی در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!