0

آزار اینترنتی همسر در شبکه اجتماعی تلگرام! / جرم نشر اکاذیب

مردی جوان که با انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی تلگرام برای همسر سابقش مزاحمت ایجاد کرده بود توسط پلیس فتای خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: زنی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و شکایتی را مبنی بر درج مطالب کذب در پروفایلی در شبکه اجتماعی تلگرام با مشخصات خودش ارائه کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد توسط یکی از دوستانم متوجه شده پروفایلی با مشخصات وی در کانالی از شبکه اجتماعی تلگرام که اکثریت اعضای آن نیز مخاطبین دفترچه تلفن گوشی همراه وی است، ایجاد شده و در این پروفایل که حاوی تصاویر خصوصی وی می باشد مطالب کذب برای بدنامی وی درج شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ جهانشیری اظهار داشت: متهم ۳۱ ساله که همسر سابق شاکی است در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و اعلام کرد ‌پس از جدایی از همسرش پشیمان شده و برای اینکه با کسی دیگر ازدواج نکند دست به این کار زده است.

وی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی خاطر نشان کرد: با توجه به قانون جرایم رایانه ای هرگونه انتشار اکاذیب بر علیه فرد یا افراد حقیقی و حقوقی جرم تلقی شده و قانون گذار بر اساس همین قانون که مشمول جزای نقدی و حبس بوده با مجرم رفتار خواهد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!