0

نکاتی برای کنترل و مدیریت فرزندان در فضای سایبر

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 3 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 896 بازدید

 پیچیدگی‌های دنیای امروزی و دنیای مجازی باعث می‌شود والدین نتوانند تمام اتفاقاتی که در این فضا رخ می‌دهد را به طور تمام و کمال کنترل کنند، به وی‍‍ژه اینکه نوجوانان امروزی مانند مهندسان زبردستی عمل می‌کنند که به راحتی می‌توانند ترفندهایی را به کار برند و برنامه‌هایی که برای کنترل آنها اعمال کرده‌اید را به قول خودشان دور بزنند. این موضوع بسیاری از والدین را هر روز نگران‌تر می‌کند و این نگرانی به جای آن که کمکی به حل مشکل نماید رابطه والدین و فرزندان را مخدوش می‌کند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا،بهتر است به جای نگران بودن استفاده فرزندانتان از دنیای مجازی، این مورد را به بهترین شکل مدیریت کنید. برای مدیریت این موضوع راهکارهایی وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

از در دوستی وارد شوید. سعی در بهبود رابطه خود و فرزندتان داشته باشید، اما حواستان باشد شما قرار نیست دقیقا مثل یک دوست برای فرزندتان باشید چون در این صورت نمی‌توانید به او کمک کنید که مسیر اشتباه را نرود. کافی است مثل یک پدر و یا یک مادر خوب باشید.

سعی کنید والدین به روزی در دنیای مجازی باشید. برای این منظور از فرزندتان کمک بگیرید و از او بخواهید به شما اطلاعات کافی بدهید و حتی گاهی از او پیشی بگیرید. در این صورت بهتر می توانید، بدانید او در این فضا چه می‌کند و راحت‌تر او را در این فضا مدیریت می‌کنید.

به طور غیرمستقیم او را چک کنید. حواستان باشد که یک نوجوان در مقابل کنترل کردن مستقیم شما مقاومت می‌کند و تمایلش برای مخفی کاری بیشتر می‌شود.

استفاده از اینترنت را مدیریت کنید. به عنوان یک پدر و مادر قاطع سعی کنید زمان‌های محدود و خاصی را برای استفاده از اینترنت در منزل داشته باشید و اجازه ندهید اینترنت منزل 24 ساعت در دسترس باشد.

حد و مرزها را مشخص کنید. خانه شما بایستی قانون داشته باشد و این قوانین و مرزها برای همه اعضای خانواده روشن باشد. در یک رابطه خوب و حسنه حد و مرزها را به فرزندانتان یادآوری کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!