0

کلاهبردار فروشنده لوازم خانگی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: شخصی که با تطمیع و ترغیب شهروندان در یکی از شبکه‌های اجتماعی با نیت فروش کالا از آنها بیعانه اخذ و از این طریق کلاهبرداری می‌نمود توسط کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد مصطفی نوروزی در این باره گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا اظهارات شاکی اخذ که ایشان عنوان داشتند، “‌مدتی قبل از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شدم که خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی و با نیت خرید کالا به درخواست وی دومیلیون ریال بیعانه به حسابش واریز نمودم که ‌اکنون پاسخگوی تماس بنده نیست لذا تقاضای رسیدگی دارم“.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا و طی بررسی‌های فنی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید در تحقیقات به عمل آمده متهم عنوان داشت که در شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار نموده و خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی و پس از دریافت وجه بیعانه دیگر جواب‌گوی آنها نبوده که با تکمیل مراحل رسیدگی‌، پرونده و متهم به دادسرا ارسال‌ و معرفی گردید.

وی به شهروندان هشدار داد: هویت افراد در فضای مجازی با زندگی ایشان در فضای واقعی متفاوت بوده و هویت برخی افراد در بستر وب آن گونه که جلوه می‌کنند‌، نیست که این موضوع در برقراری روابط اجتماعی و خرید و فروش در فضای مجازی دقت نظر و تحقیق فراوانی را می‌طلبد.

سرگرد نوروزی در پایان اظهار کرد: در خریدهای اینترنتی بهتر است از فروشگاه‌هایی خرید شود که دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و پس از تحویل کالا درب منزل وجه دریافت می‌نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!