0

مراقب کلاهبرداری از طریق جعل درگاه بانکی باشیم

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 3 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 1107 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص جعل درگاه‌های بانکی هشدار داد و گفت: کلاهبرداران اینترنتی با طراحی صفحه جعلی بانک‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مشهور اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و خالی کردن حساب آنها می‌کنند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد ‌مصطفی نوروزی در مصاحبه با برنامه رادیویی ایستگاه جوانی اظهار کرد: امروزه مجرمان و کلاهبرداران فضای مجازی همواره دنبال راهکاری برای دستیابی به مقاصد مجرمانه خود هستند، که یکی از روش‌های رایج بزهکاران طراحی و ایجاد درگاه جعلی بانک‌ها (فیشینگ) است که با شیوه و شگردهای مختلف افراد را به این درگاه جعلی هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: کاربران می‌بایست در هنگام ورود به درگاه‌های بانکی در بستر اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن بانک مورد نظر استفاده نکنند و حتما آدرس بانک را به صورت دستی، خودشان وارد کنند. ضمن آن‌که یک راه تشخیص سایت‌های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت //:https ذکر شده باشد.

سرگرد نوروزی وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار سایت اینترنتی، از دیگر موارد تشخیص صفحات جعلی عنوان کرد و از کاربران خواست: در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!