0

پیگیری و حل مشکل «کلش‌آف‌کلنز»

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی, فناوری اطلاعات 21 دی 1395 مدیر سایبرلا 1006 بازدید
وزیر ارتباطات در خصوص اخرین وضعیت بازی پرطرفدار “کلش‌آف‌کلنز” اظهار کرد: تا جایی که اطلاع داریم مشکل این بازی برطرف شده و اکنون در دسترس کاربران قرار دارد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه همایش «محتوا، اقدامات و دست‌آوردها» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره سرنوشت برخی گیم‌ها مانند کلش‌آف‌کلنز اظهار کرد: از دادستان محترم خواهش کرده‌ایم در این خصوص جلسه‌ای تشکیل دهد که این موضوع مورد قبول ایشان قرار گرفته و این جلسه ظرف این هفته یا هفته آینده تشکیل و درباره این موضوع بحث می‌شود.

وی همچنین از پیگیری یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در این خصوص خبر داد و افزود: این عضو در جلسات شورای عالی خواستار آن شدند که با توجه به مشکلات ایجادشده برای مردم و اعتراضاتی که در این خصوص صورت گرفته، موضوع بار دیگر بررسی شود.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از اظهارات خود به بحث تولید و توزیع محتوا نیز اشاره کرد و گفت: از هر فعالیتی که به تولید محتوای بومی و فاخر منجر شود، حمایت خواهیم کرد. این حمایت‌ها می‌تواند به اشکال مختلف صورت گیرد. به عنوان مثال ما می‌توانیم دیتاسنترهای لازم را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم یا در صورتی که شرکتی موفق به ایجاد شبکه اجتماعی بومی شود، برای این شرکت امتیازهایی مانند مجوز تبلیغات، امکان پرداخت بانکی یا ورود به فعالیت‌های دولت الکترونیک که موجب درآمدزایی می‌شود را در نظر خواهیم گرفت.

واعظی همچنین اظهار کرد: راهکار دیگر که شاید بتوان آنرا کمترین حمایت به شمار آورد، امکان بهره‌گیری از وام وجوه اداره‌شده به شمار می‌رود که بر این اساس تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در اختیار ۳۰۰ شرکت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۳۹۶ نیز رقمی به این منظور اختصاص داده شده، خاطرنشان کرد: این وام‌ها در قالب وام‌های کم‌بهره و با بازپرداخت ۲ تا ۳ ساله هستند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: البته این حمایت، اقدام چندان زیادی محسوب نمی‌شود و از نظر ما حمایت خوب آن است که برای این شرکت‌ها بستری فراهم شود تا بتوانند فعالیت‌های خود را رونق بخشند. اکنون نیز در قالب شبکه ملی اطلاعات در افزایش پهنای باند کشور شرایط برای قدرت بخشیدن به این کسب‌وکارها فراهم شده است.

واعظی همچنین اظهار کرد: نکته دیگر آنکه ما می‌توانیم این شرکت‌ها را به یکدیگر ارتباط دهیم چرا که تا زمانی که این شرکت‌ها به شکل یک کنسرسیوم درنیایند نمی‌توانند اقدام چندان موفقی صورت دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون نیز ۱۲۰ هزار نرم افزار بومی نوشته شده و استارتاپ‌های زیادی در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: بر همین اساس سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

واعظی در بخش دیگری از اظهارات خود به بحث ارتباطات بین‌المللی ایران پرداخت و عنوان کرد: اکنون با گسترش تعاملات بین‌المللی، هم وزارت ارتباطات و هم شرکت‌های فعال در این حوزه قدرت مانور بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در گذشته شرکت‌های بزرگ اصلا جواب ما را هم نمی‌دادند اما اکنون شرایط به گونه‌ای تغییر کرده که شرکت‌های فعال در این حوزه در بالاترین سطوح به دنبال ایران هستند که این موضوع باعث می‌شود ما از نظر کیفیت و قیمت، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: با توجه به تعاملات صورت‌گرفته در حوزه ماهواره نیز شاهد تحولاتی بوده‌ایم و اکنون به عنوان قطب ماهواره سنجش از راه دور شده و در آینده صاحب ماهواره بومی سنجش از راه دور خواهیم بود. اکنون نیز مذاکراتی را در خصوص ماهواره بومی مخابراتی با چند کشور انجام داده‌ایم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!