0

هموطنان عزیز هشدارهای سایبری نوروزی پلیس فتا را جدی بگیرند

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, فضای سایبر 29 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 919 بازدید

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ضمن تبریک سال نو به همه هموطنان عزیز، رعایت نکات و هشدارهای سایبری در پایان سال را توسط همه عزیزان، خواستار شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا: سرهنگ دوم حافظ شریفی در پیامی ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت فرا رسیدن سال جدید به تمام هموطنان و خیرمقدم به مهمانان نوروزی استان اردبیل، از تمام عزیزان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای سایبری در سفرهای نوروزی خود، پلیس را در پیشگیری و کنترل از وقوع جرایم نوظهور فضای مجازی یاری نمایند.

این مقام انتظامی در ادامه با ذکر چندین هشدار سایبری، دقت در رعایت آن را از تمام هموطنان عزیز در جهت حفظ اطلاعات حساس و مهم خود خواستار شد و گفت: مردم به هیچ وجه رمز اول و دوم خود را بروی کارت‌های عابر بانک ننوشته و در صورت گم کردن بلافاصله نسبت به اعلام مفقودی از طریق سامانه‌های بانکی اقدام نمایید.

وی افزود: در هنگام خرید از طریق دستگاه POS سعی کنید خودتان عملیات پرداخت را انجام داده و در غیر این صورت بعد از خرید هرچه سریع‌تر نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت از طریق دستگاه‌های ATM اقدام کنید.

سرهنگ شریفی ادامه داد: به هیچ وجه به افراد غریبه اعتماد نکرده و کارت عابر بانک خود را در اختیار آنها قرار ندهید.

وی در مورد دستگاه خودپرداز نیز متذکر شد و گفت: هموطنان عزیز در حین استفاده‌ از دستگاه خودپرداز بانکی، مخصوصاً ناحیه صفحه کلید و محل ورود و خروج کارت و محیط اطراف آن توجه داشته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی از انجام هر گونه عملیات بانکی از آن خودداری کنند.

سرهنگ شریفی در مورد استفاده از وای‌فای رایگان در مراکز عمومی و بین راهی نیز گفت: هموطنان عزیز سعی کنند تا حدالامکان از وای‌‌فای عمومی استفاده نکرده‌ و در صورت نیاز حتماً قبل از اتصال نسبت به ایمن کردن دستگاه خود با آنتی ویروس‌های معتبر و همچنین انتقال فایل‌های مهم و حیاتی خود (‌عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌) به حافظه‌های قابل حمل اقدام نموده و همچنین نام و صحت وای‌فای ارائه شده را از مرکز خدماتی و رفاهی استعلام و مطمئن شوند که آن وای‌فای توسط همان مرکز ارائه می‌شود.

وی افزود: مسافران عزیز قبل سفر نسبت به خاموش کردن وای‌فای منزل خود اقدام و در حین سفر نیز به غیر از زمان‌هایی که به اینترنت نیاز ندارند نسبت به خاموش کردن وای‌فای، هات‌اسپات، دیتا و بلوتوث دستگاه خود اقدام نمایند.

این مقام انتظامی در مورد پسورد مورد استفاده هموطنان نیز گفت: همه باید برای بالابردن امنیت خود در فضای مجازی از پسوردهای ترکیبی (‌حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و علائم‌) استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل در مورد دانلود همه برنامه‌های کاربردی مخصوصاً تقویم سال جدید هشداد داده و عنوان کرد: عزیزان برای دانلود موارد خود حتماً از طریق سایت‌های معتبر اقدام کرده تا در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها، باج‌افزارها و برنامه‌های مخرب و جاسوسی در امان باشند.

وی همچنین با اشاره به حراجی‌ کالا‌های مختلف در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف گفت: هموطنان عزیز دقت داشته باشند که برای خرید کالای مورد نیاز خو در اینترنت، حتماً از فروشگاه‌های آنلاین معتبر اقدام نموده و به پیشنهادهای فریبنده و وسوسه انگیز سایت‌های غیر معتبر با قیمت‌های کم و باورنکردنی توجه نکرده، که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است در تله و هکرهای اینترنتی افتاده و صدمات جبران ناپذیری را متحمل شوند.

سرهنگ شریفی در پایان با آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه هموطنان یادآور شد که از نگهداری اطلاعات حساس و مهم در دوربین عکاسی، تلفن همراه، لپ‌تاپ و تب‌لت خودداری نموده و سعی کنند که اطلاعات خود به هارد اکسترنال منتقل و در جای امن نگهدای نموده .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!