0

نقض حریم شخصی کاربران توسط تبلیغات گوگل همیشگی شد

دسته بندی ها : حریم خصوصی و حمایت از داده 2 آبان 1395 مدیر سایبرلا 1048 بازدید
گوگل با تغییر بی سروصدای سیاست خود در حوزه حریم شخصی آگهی‌های تبلیغاتی را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بتوانند رفتارو عملکرد کاربران را همیشه تحت نظر داشته باشند.

فارس: فعالیت جدی گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین از سال 2007 با خرید شرکت دابل کلیک آغاز شد. از همان زمان تاکنون گوگل همیشه ترجیح داده حریم شخصی کاربران را فدای افزایش درآمد تبلیغاتی خود کند.

این شرکت هم اکنون پایگاه داده بزرگی از اطلاعات شخصی کاربران خود در اختیار دارد که مبتنی بر نحوه استفاده آنها از جیمیل و دیگر محصولات این شرکت است.

گوگل از تابستان سال گذشته میزان به اشتراک گذاری این اطلاعات با اگهی دهندگان را بی سروصدا افزایش داده است و مدعی شده هدف از این کار نمایش تبلیغات مرتبط با نیازها و سلیقه افراد است. حالا با افزایش دامنه این به اشتراک گذاری اگهی دهندگان می توانند کاربران مشاهده کننده تبلیغات خود را دقیقا شناسایی کنند، صرف نظر از اینکه آنها از چه طریقی به خدمات و محصولات گوگل متصل می شوند.

تغییر در سیاست حریم شخصی گوگل بدان معناست که اگهی های این شرکت کاربران را که از سایتی به سایت دیگر سرک می کشند، تعقیب می کند و گوگل هم اطلاعاتی را که با بررسی جستجوهای کاربران، نحوه استفاده از جیمیل و غیره جمع آوری کرده در دسترس آگهی دهندگان قرار می دهد.

این تغییرات به طور خودکار برای کاربران جدید گوگل اعمال می شود و از کاربران قدیمی هم با طرح پرسشی خواسته می شود تا با به اشتراک گذاری اطلاعات خود با آگهی دهندگان موافقت کنند. گوگل مدعی شده هدف از اعمال این تغییرات هماهنگ شدن با تغییرات عصر گوشی های هوشمند است، اما مدافعان حریم شخصی در مورد تبعات خطرناک این اقدام گوگل هشدار داده اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!