0

هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی مستقیما از پلیس فتا مجوز فعالیت دریافت نکرده است

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا بابیان این‌که میان شرکت‌های بازاریابی شبکه با هرمی تفاوت است، گفت: هیچ شرکت هرمی در کشور اجازه فعالیت ندارد و فقط شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای که مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند مجاز به فعالیت هستند، لذا کاربران مراقب باشند تا در دام شرکت‌های هرمی نیفتند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ دوم علی نیک‌نفس بابیان این‌که صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد، گفت: این ادعا که برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی دارند که مجوز فعالیت را مستقیما از پلیس فتا دریافت کرده‌اند کذب است و شهروندان و کاربران فریب این شرکت‌ها را نخورند.

وی تأکید کرد: پلیس فتا تا‌کنون برای فعالیت هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای مجوزی صادر نکرده است.

سرهنگ نیک‌نفس همچنین تأکید کرد: ضمناً فعالیت شرکت‌های هرمی در کشور ممنوع است و هیچ دستگاه دولتی اجازه صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های هرمی ندارد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ادامه داد: اعطای مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نیز بر عهده وزارت صنعت، معدن‌و تجارت است و این وزارتخانه با همکاری مرکز امور اصناف و بازرگانان فقط به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با رعایت معیارهای تعیین شده مجوز فعالیت می‌دهد و به شرکت‌های هرمی مجوز فعالیت نمی‌دهد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز اخذ کرده‌اند و حوزه‌های فعالیت به همراه اطلاعات تماس در آدرس سایت این وزارتخانه وجود دارد، گفت: کاربران می‌توانند لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه را در آدرس http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/Forms/ActiveCorporateLists.aspx#1 مشاهده نمایند.

سرهنگ نیک‌نفس بابیان اینکه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در اصل بازاریابی چند سطحی می‌باشند، افزود: نحوه و کارکرد این شرکت‌ها با شرکت‌های هرمی تفاوت دارد. هدف بازاریابی شبکه‌ای حذف واسطه‌ها و رساندن کالا ارزان‌تر به دست مشتریان است و این هدف همه شرکت‌هاست.

این مقام انتظامی یادآورشد: بخش عمده فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در کشور فروش محصولات داخلی است و این شرکت‌ها در خصوص فروش کالا و محصولات خارجی با محدودیت روبرو هستند.

وی بابیان اینکه کاربران و شهروندان در بازاریابی شبکه‌ای با یک فروشنده محصولات روبرو هستند، ادامه داد: اما در شرکت‌های هرمی شهروندان و کاربران با یک فروشنده کالا روبرو نیستند بلکه با یک کلاهبردار طرف هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در ادامه بابیان اینکه احتمال وقوع تخلف حتی در شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای نیز وجود دارد، گفت: ازاین‌رو کاربران خود باید مراقب باشند و درصورتی‌که احساس کردند از سوی این شرکت‌ها به فعالیت شرکت‌های هرمی سوق داده می‌شوند از ادامه همکاری و فعالیت خودداری نمایند.

وی یادآور شد: در تمامی سایت‌های شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دارای مجوز، لینکی تحت عنوان “ثبت نارضایتی” وجود دارد که کاربران می‌توانند نارضایتی خود را از آن طریق به مدیران شرکت اعلام نمایند و در صورت حل نشدن مشکل به صورت داخلی و در صورت عدم رضایت از نتیجه حاصله، طرفین می‌توانند نارضایتی خود را در کمیته بیرونی با استفاده از کد حل اختلاف درونی 14 رقمی که دریافت نموده‌اند در سایت www.networkmarketing.moc.gov.ir مطرح کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!