0

شگرد مجرمان سایبری برای کپی‌برداری کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه وام آسان، از شهروندان کلاهبرداری می‌نمود و حساب بانکی آنها را خالی می‌کرد خبر داد و گفت: متهم با پخش تراکت مبنی بر دریافت وام آسان در سطح شهر به شاکیان با وعده وام 10 یا 20 میلیون تومانی در قبال دریافت 20درصد کارمزد از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش گرداب، سرهنگ کاکوان گفت: متهم از قربانیان خود می‌خواست پس از مراجعه به بانک نسبت به افتتاح حساب اقدام پیرامون پرداخت کارمزد وام و هزینه ثبت نام با کارت عابر بانک و دفترچه پس‌اندازخود به شرکت مراجعه نماید.

وی افزود: پس از افتتاح حساب و مراجعه برای سیر مراحل دریافت وام، متهم از افراد می‌خواست تا برای پرداخت کارمزد دریافت وام کارت بانکی و رمز آن را در اختیارش بگذارند، متهم با سوء‌استفاده از غفلت دارندگان حساب مبادرت به کپی‌برداری از کارت عابر بانک می‌نمود و سپس در اقدام بعدی با داشتن کارت کپی و رمز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب درخواست کنندگان وام می‌کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهمان این پرونده که زن و شوهر بودند شناسایی و با اخذ دستور قضایی هر دو نفر دستگیر در برابر ادله پلیس بزه انتسابی را پذیرفته، پرونده به همراه طرفین به دادسرا انتقال و با صدور قرار روانه زندان گردیدند.

رئیس پلیس فتا تهران به مردم هشدار داد: هیچگاه کارت عابر بانک یا اطلاعات مهم حساب بانکی خود به ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و به تبلیغاتی که چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی مبنی بر دریافت وام آسان یا بدون بهره انجام می‌شود بدون بررسی و مشورت با کارشناسان مربوطه بانک اعتماد نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!