0

محرمی که مجرم شد

رییس پلیس فتای استان یزد گفت: جوان 25 ساله‌ای که از اعتماد و رابطه صاحب کار خود سوء‌استفاده کرده و عکس‌های همسر وی را در فضای مجازی پخش نموده بود، دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرگرد ‌مرتضی ابوطالبی‌ در تشریح جزئیات این خبر گفت: با مراجعه خانمی به هویت خانم فاطمه م  اهل و ساکن یزد به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه، مدتی است شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی‌، برای بنده ایجاد مزاحمت نموده و تعدادی عکس خصوصی من را نیز در اختیار دارد و این را اهرم فشار برای اخاذی از من استفاده کرده است، همچنین شاکیه اعلام نمود من تاکنون این تصاویر را در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته بودم و برای فردی نیز ارسال نکردم  و این موضوع موجب سلب آرامش من شده است، در این راستا پرونده در این پلیس تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد‌: با پیگیری سه روزه مامورین این پلیس بسرانجام مشخصات متهم در فضای مجازی شناسایی و با کسب دستور مقام محترم قضایی وی به هویت محسن ر 27 ساله و متاهل در محل سکونتش شناسایی و دستگیر و برای روند بازجویی به پلیس فتا دلالت گردید.

رییس پلیس فتا گفت: متهم با روبرو شدن با ادله به دست آمده توسط پلیس لب به اعتراف گشود و اعلام داشت عکس‌های شاکیه و شماره وی را یکی از دوستانم به هویت فاضل ک 31 ساله و متاهل در اختیار بنده قرار داده و مدعی بوده که با ایشان قبلا رابطه تلفنی و حضوری داشته که به دلیل مسایلی همچون شک شوهر ایشان رابطه بهم خورده و از من خواسته در صورت تمایل با ایشان رابطه برقرار نمایم.

سرگرد ابوطالبی افزود: با هماهنگی قاضی پرونده برای بازجویی بیشتر آقای فاضل ک، دوست متهم نیز جلب، و بعد از بررسی گوشی همراه وی و بازجویی در مورد چگونگی به دست آوردن عکس‌های شخصی شاکیه وی اعتراف نموده با توجه به اینکه شاگرد قبلی همسر شاکیه بوده‌ام و کلید منزلشان در اختیارمن قرار داشته است در نبود خانواده ایشان برای آب دادن به گیاهان و سرکشی به منزلشان مراجعه داشته‌ام که در یکی از دفعات با دسترسی به کامپیوتر شخصی منزلشان که بدون رمز بوده عکس‌های شخصی شاکیه را بر روی فلش خود ذخیره نموده‌ام و بعد از مدتی در پی اختلافات مادی و کاری با استاد کار خود، نیت ضربه زدن به وی را داشتم که این عمل قبیح در ذهنم کلید خورده و مرتکب شدم .

رییس پلیس فتا گفت: متهم پرونده از این حرکت قبیح خود اظهار پشیمانی و مدعی بوده که از اعتماد صاحب کار خود سوء‌استفاده نموده و مرتکب خطای بزرگی شده است که وی به همراه مستندات پرونده و اظهارات خود به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد دلالت گردید.

سرگرد ابوطالبی در پایان نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی و مهم را بر روی حافظه سیستم، گوشی، تبلت و… را اشتباه خواند و به شهروندان توصیه کرد: حتما تصاویر، کلیپ‌ها و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را بر روی حافظه‌های جانبی مثل سی‌دی، دی‌وی‌دی، فلش مموری یا هارد اکسترنال ذخیره نمایند و این حافظه‌ها در محلی امن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!