0

سو استفاده از اعتماد افراد و کلاهبرداری اینترنتی

سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری گفت: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی  پیگیری پرونده در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی، فردی به نام سوگند در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش حیوانات اهلی می‌نمود که شاکی برای خرید حیوانات اهلی با شخص ناشناس ارتباط برقرار نموده و پس از توافق ملبغ یک میلیون تومان را از طریق اینترنت برای ایشان واریز نمود ولی فرد کلاهبردار بعد از دریافت مبلغ صفحه خود را پاک نمود که در این مورد شکایت و درخواست رسیدگی نمود.

سرهنگ افتخاری در تشریح این پرونده گفت: در ادامه با بررسی‌های به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و تخصصی شخصی به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

وی افزود: در بازجویی اولیه فرد خاطی به بزه انتسابی خود معترف گردید و اذعان کرد بعد دریافت مبلغ یک میلیون تومان، حیوان خود را را گم نموده و نتوانسته آن را تحویل شاکی نماید که این امر منجر به بدبینی وی گردید.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: شهروندان جهت خرید هرگونه کالا در فضای مجازی ابتدا کالای مورد نظر را در  حضوری رویت کرده و از واریز پیش پرداخت برای فروشنده اجتناب نمایند تا از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!