0

سرقت پس انداز بانکی در پی اعتماد بی‌جا

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: اعتماد بی‌جا و سهل انگاری از اصلی‌ترین عوامل به سرقت رفتن اطلاعات حساب بانکی افراد و به تبع آن از دست دادن مالشان می‌باشد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ حسنوند اظهار کرد: چندی پیش مرد میانسالی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت از حساب بنده در یکی از بانک‌ها رقم 85 میلیون  ریال برداشت شده است در حالی که این حساب، پس انداز بنده بوده و شخصا از آن هیچ وجهی برداشت ننموده‌ام.

وی افزود: پس از وصول پرونده به این پلیس با بررسی‌های فنی انجام شده مشخص گردید از حساب شاکی توسط تعدادی سیم کارت تلفن همراه شارژ خریداری شده و هیچ یک از خطوط مذکور به نام شاکی نمی‌باشد.

وی افزود: لذا با توجه به محرز شدن عمل سرقت از حساب شاکی تحقیقات حول شناسایی متهم یا متهمین آغاز و در نتیجه مشخص شد خطوط مذکور متعلق به شخصی بنام م.ی. ساکن یکی از شهرستان‌های شمال کشور می‌باشد.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: لذا پس شناسایی محل سکونت متهم  وی احظار و در بازجویی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی خود مبنی بر خرید شارژ از حساب شاکی اقرار و اعتراف نمود که در دوران دانشجویی با سوءاستفاده از اعتماد شاکی مشخصات و رمز دوم کارت وی را به دست آورده و اقدام به خرید شارژ برای خود، بستگان و دوستانش نموده است.

سرهنگ حسنوند در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی و صدور قرار برای وی اظهارکرد: تمامی افراد می‌بایست قبل از هرگونه استفاده از امکانات بانکداری الکترونیک ابتدا  شیوه‌های به کارگیری آن و حفظ اطلاعات محرمانه خود را بیاموزند تا چنین اتفاقاتی برای آنها روی ندهد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!