0

معرفى چند سایت و نرم افزار جدید تشخیص لینک هاى مشکوک

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, حملات سایبری 2 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 984 بازدید

آیا شما در هنگام کلیک کردن بر روی لینک‌ها اضطراب دارید؟ این احساس تردید قبل از کلیک کردن بر روی لینک‌ها همواره در ما وجود دارد. شما با کلیک کردن بر روی لینک با خود فکر می‌کنید که آیا من در حال دریافت یک ویروس هستم؟!

گاهی اوقات شما بر روی آن کلیک می‌کنید و گاهی نیز این کار را انجام نمی‌دهید. آیا هیچ‌گونه نشانه‌ای از نگرانی مبنی بر اینکه ممکن است کامپیوتر شما آلوده شود و یا به یک صفحه فیشینگ منتهی شوید، در شما وجود ندارد؟

به گزارش سایبرلا به نقل از وایف لایر، ما قصد داریم موارد مخرب لینک‌ها را به شما آموزش دهیم و تعدادی ابزار معرفی کنیم که شما می‌توانید از آنها برای تست امن بودن لینک‌ها بدون اینکه کلیک کنید استفاده نمایید.

نشانه‌هایی در لینک‌ها  وجود دارد که ممکن است بد افزار باشند که به شرح ذیل مى‌باشد:

• لینک‌هایی که مختصر شده‌اند :

سرویس‌های مختصر کننده لینک نظیر Bitly و سایر سرویس‌های معروف دیگر که لینک‌ها را به اندازه مناسب و با نام دلخواه کوتاه می‌نمایند و همین امر می‌تواند منجر به گیج شدن افراد شود. لینک‌های مخرب نیز خود را طوری جلوه می‌دهند که منجر به گمراهی افراد و در نتیجه کلیک بر روی آن می‌شوند.

• لینک‌هایی که به طور ناخواسته به شما ایمیل می‌شوند :

اگر شما یک ایمیل ناخواسته دریافت کردید که ظاهرا از بانک‌تان در خواست تایید اطلاعات را دارد شما احتمالا هدف یک حمله فیشینگ قرار گرفته‌اید. و هیچ وقت از آن طریق به سایت بانک ورود نکنید. بلکه باید آدرس را خودتان به طور مستقیم در مرورگر وارد نمایید و آن را بوک مارک نمایید و هرگز به لینک‌های ارسالی از ایمیل‌ها و پیام‌های ارسالی و pop-up و … اعتماد نکنید.

• لینک‌هایی که دسته عجیبی از کاراکترها در آن وجود دارد:

گاهی اوقات هکرها و توزیع کنندگان بدافزارها سعی خواهند کرد مقصد بدافزارها و سایت فیشینگ را بوسیله رمزگذاری URL پنهان کنند. برای مثال حرف “A” در رمزگذاری URL به صورت “%41″ترجمه می‌شود. با رمزگذاری هکرها و توزیع‌کنندگان بدافزارها می‌توانند بر روی مقصد خود ماسکی پوششی بگذارند.

چگونه ما مى‌توانیم لینک‌های مشکوک را بدون کلیک کردن بروى آنها باز کنیم؟

بسیار خوب ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می توان لینک‌های مشکوک را بدون کلیک بر روی آنها کشف کرد.

تفسیر کردن لینک‌های کوتاه شده

شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌هایی نظیر (CheckShortURL (www.checkshorturl.com و یا بهره‌گیری از افزونه مرورگر که مقصد لینک را نمایش می‌دهد بهره ببرید. برخی از این سرویس‌ها، اطلاعات زیادی نیز ارائه می‌دهند.

اسکن کردن لینک‌ها با لینک اسکنر

سایتهایى وجود دارند که ایمنی لینک‌ها را قبل از این که بر روی آنها کلیک شود، را چک می‌کنند. از جمله Norton SafeWeb, URLVoid, ScanURL که می‌توان قبل از بازدید صفحه، لینک‌ها را اسکن نمود.

اسکن‌های ” Real-time” و “Active” در تنظیمات نرم افزارهای ضد بدافزار

با سفارش و تهیه نرم افزارهایی در این خصوص شانس خود را برای تشخیص بدافزار قبل از اینکه به کامپیوتر شما نفوذ نماید را افزایش دهید.

نرم‌افزارهای ضد بدافزارها را همواره آپدیت نگه دارید.

همواره مطمئن شوید که این نرم افزارها به طور اتوماتیک آپدیت می‌شوند.

مترجم: زراعتکار

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!