0

ذخیره سازی اطلاعات در تلفن همراه اشتباه است

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 29 دی 1395 مدیر سایبرلا 708 بازدید

کارشناس پلیس فتا استان خراسان شمالی هر گونه ذخیره سازی در رایانه‌های شخصی مثل لپتاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت را اشتباه برشمرد و گفت: حتما برای ذخیره ‌سازی از حافظه‌‌های جانبی مثل فلش مموری، هارد اکسترنال، سی‌دی، دی‌وی‌دی و… استفاده کنید و این حافظه‌های جانبی نباید در دسترس دیگران باشد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: ستوانیکم رمضان‌زاده با حضور در کارگاه آموزشی مدرسه مصباح بجنورد و بیان این نکته که پلیس فتا با چهار هدف کلی در حال فعالیت است، گفت: تامین امنیت فضای مجازی و تبادل اطلاعات، صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه در حوزه فضای مجازی، حفظ حریم شخصی و آزادی‌های مشروط در فضای مجازی و حفظ زیرساخت‌های جامع کشور در برابر حملات الکترونیکی از اهداف اصلی پلیس فتا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امروزه استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در بین دانش‌آموزان و نوجوانان بسیار رایج شده است، گفت: داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده صحیح از این تجهیزات امری لازم و ضروری است.

این کارشناس سایبری با اشاره به اهمیت اطلاعات بانکی افزود: عده‌ای برای دسترسی راحت‌تر به اطلاعات بانکی خود، آنها را به صورت متن پیامک یا در لیست مخاطبین خود ذخیره‌سازی می‌کنند که این مساله کار درستی نبوده و احتمال به سرقت رفتن این اطلاعات را افزایش می‌دهد.

‌رمضان‌زاده‌ ادامه داد: تلفن‌های همراه ممکن است به هر نحوی در اختیار دیگران قرار گرفته و اطلاعات ذخیره شده در آن به سرقت رفته و مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

کارشناس پلیس فتا به حاضرین در کارگاه توصیه کرد: از فروشگاه‌های مجازی غیرمجاز خرید نکنید، اطلاعات حساب بانکی مانند کلمه عبور و رمز اینترنتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

این مقام انتظامی در پایان گفت: افشای این اطلاعات در برخی مواقع باعث زیان‌های مالی شدید به خانواده‌ها شده و موجب از دست رفتن آرامش آنها می‌شود، لذا باید با رعایت موارد ایمنی از بروز چنین آسیب‌هایی جلوگیری کرد.

گفتنی است این کارگاه با پاسخ‌دهی به سوالات دانش‌آموزان توسط کارشناس پلیس فتا خاتمه یافت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!