0

ثبت 72 هزار ابلاغ الکترونیک قضایی در سامانه ثنا از ابتدای مهرماه تاکنون

رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران از ثبت 72 هزار ابلاغ الکترونیک قضایی از ابتدای مهرماه تاکنون خبر داد.

عباس پوریانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از ابتدای مهرماه امسال طرح ابلاغ الکترونیک قضایی در سراسر کشور اجرایی شده که در تهران از مهر تا آبان، 24 هزار و از آبان تا انتهای آذر نیز 48 هزار اخطاریه به صورت الکترونیک صادر شده است.
وی گفت: براساس ماده 175 قانون آیین دادرسی مصوب سال 92 قوه قضاییه مکلف شده اوراق قضایی را با استفاده از سامانه الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند.
پوریانی ادامه داد: 655 قانون آیین دادرسی کیفری هم ابلاغ الکترونیکی را کافی دانسته و تاکید بر کاهش روند زمان رسیدگی های قضایی دارد.
رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: قوه قضاییه مکلف است که در اجرای این دو ماده دستورالعمل ها را هم به دادگستری های سراسر کشور ابلاغ کند که البته این امر انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مزایای ابلاغ الکترونیکی قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی است تصریح کرد: در حال حاضر نسخه ثانی اخطاریه اعاده نمی شود و اگر به درستی اعاده نشود وقت رسیدگی پرونده تجدید خواهد شد که همین مساله اطاله دادرسی را به دنبال خواهد داشت.
پوریانی تاکید کرد: مراجعه حضوری برای دریافت ابلاغ اخطاریه ها ممکن است موجب سوء استفاده شود که ابلاغ الکترونیکی از این تخلفات جلوگیری می کند.
وی گفت: تسریع در روند رسیدگی و پیگیری پرونده قضایی در نهایت دقت از مهمترین مزایای ابلاغ الکترونیکی است.
رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: بحث ابلاغ الکترونیک منحصر به افرادی که پرونده قضایی دارند نیست بلکه همه مردم جامعه می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و در صورتی که در هر یک از نقاط کشور برای آنها طرح شکایتی انجام شده باشد از طریق پیامک مطلع خواهند شد .
پوریانی گفت: محرمانه ماندن پرونده قضایی از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیک است و افرادیکه دوست ندارند دیگران از روند پیگیری پرونده آنها مطلع شوند می توانند از این مزیت ابلاغ الکترونیکی استفاده کنند.


مطالب مرتبط: راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا | ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

مطالب مرتبط: پیگیری الکترونیکی وضعیت پرونده قضایی

مطالب مرتبط: راهنمای سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضایی

مطالب مرتبط: راه اندازی آزمایشی سامانه دادرسی الکترونیکی (سامانه 135) سازمان تعزیرات حکومتی

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!