0

تغییر جرم از فیزیکی به مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “گون آیدین” گفت: این روزها جرم از حالت فیزیکی به سمت مجازی تغییر حالت داده است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ کوره‌بلاغی تصرح کرد: در دنیای مجازی که افراد یکدیگر را نمی‌بینند و هر کس می‌تواند خود را به گونه دیگری معرفی کند؛ مجرمان جای بسیار خوبی را برای تاخت و تاز یافته‌اند تا حقیقت زشت و نا‌زیبای خود را در آنجا پنهان کرده و به اهداف شوم خود دست یابند.

وی در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم شهروندان از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی افزود: سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی از جمله شماره کارت، رمز دوم، کد cvv2 از طریق صفحات جعلی(فیشینگ)، “اسکمیر” (کپی کردن غیرقانونی داده‌های کارت بانکی)، سوء استفاده از اعتماد افراد و دریافت کارت و رمز آن، روش‌های پیچیده مجرمان در فریب افراد و تکنیک‌های مهندسی اجتماعی از جمله شگردهای مجرمان است که به برداشت غیرمجاز منجر می‌شود که همه اینها گاها” مربوط به سهل انگاری، اشتباه، طمع و عدم آشنائی کاربران در این حوزه می‌باشد.

این مقام محترم انتظامی تصریح‌کرد: امروزه شرط ‌بندی و قمار بازی به سایت‌های اینترنتی راه یافته و کلاهبرداران سالانه میلیاردها تومان از این طریق به جیب می‌زنند. در این روش به دلیل این‌که از هر فرد در مبالغ کمتری کلاهبرداری می‌شود، افراد به خاطر مبلغ پایین و ترس از جرم شرط ‌بندی از شکایت صرف‌نظر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: در این راستا مهم‌ترین نقش بر عهده والدین است که باید با تشریح مخاطرات و تبعات عضویت در این‌گونه سایت‌ها ماهیت آن‌ها را برای فرزندان خود بازگو کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!